וַעֲמָלֵק מֵעוֹלָם רְצוּעָה מַרְדּוּת לְיִשְׂרָאֵל. וְקֹדֶם מַתַּן תּוֹרָה בָּא עֲמָלֵק לְהִלָּחֶם עִם יִשְׂרָאֵל, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: וַיָּבֹא עֲמָלֵק וַיִּלָּחֶם וְכוּ', כִּי הוּא הַשׂוֹנֵא הַגָּדוֹל שֶׁאוֹרֵב עַל יִשְׂרָאֵל תָּמִיד בִּכְלַל וּבִפְרַט. וּכְמוֹ כֵן תָּמִיד בְּכָל דּוֹר וָדוֹר בְּכָל עֵת וּזְמַן בְּכָל פַּעַם שֶׁיִּשְׂרָאֵל צְרִיכִין לַעֲלוֹת מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא, דְּהַיְנוּ מִבְּחִינַת נִשְׁמַע וְנַעֲשֶׂה זֶה לְגָבוֹהַּ מִמֶּנּוּ כַּנַּ"ל, שֶׁאָז צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ יְרִידָה קֹדֶם הָעֲלִיָּה, אָז בִּשְׁעַת הַיְּרִידָה שֶׁאָז הָאָדָם בֶּאֱמֶת בְּסַכָּנָה כַּנַּ"ל, אָז הוּא אוֹרֵב לְיִשְׂרָאֵל וּמִתְכַּוֵּן בְּתֹקֶף רִשְׁעָתוֹ וְשִׂנְאָתוֹ הַחֲזָקָה לְיִשְׂרָאֵל וּבָא אָז דַּיְקָא לְהִלָּחֶם עִם יִשְׂרָאֵל.
וְזֶה שֶׁצִּוְתָה הַתּוֹרָה בְּיוֹתֵר לִזְכֹּר מַעֲשֶׂה עֲמָלֵק וְכוּ' וּמִלְחָמָה לַה' בַּעֲמָלֵק מִדּוֹר דּוֹר, כִּי זֶה נַעֲשָׂה בְּכָל דּוֹר וָדוֹר בְּכָל עֵת שֶׁצְּרִיכִין לַעֲלוֹת מִבְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע זֶה לִבְחִינָה גָּבוֹהַּ יוֹתֵר, אֲזַי צְרִיכִין לִלְחֹם מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק בְּעֵת הַיְּרִידָה שֶׁקֹּדֶם הָעֲלִיָּה וְכוּ' כַּנַּ"ל.
וְזֶהוּ בְּחִינַת פּוּרִים, כִּי הָמָן מִזֶּרַע עֲמָלֵק, שֶׁהוּא אוֹרֵב לְיִשְׂרָאֵל תָּמִיד בְּעֵת הַיְרִידָה שֶׁקֹּדֶם הָעֲלִיָּה קֹדֶם שֶׁזּוֹכִין לִבְחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע מֵחָדָשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת קַבָּלַת הַתּוֹרָה כַּנַּ"ל. וְאָז בְּאוֹתָן הַיָּמִים הָיוּ צְרִיכִים יִשְׂרָאֵל לִזְכּוֹת לָשׁוּב לְאֶרֶץ-יִשְרָאֵל לִירוּשָׁלַיִם עִיר הַקֹּדֶשׁ וְלִבְנוֹת בֵּית-הַמִּקְדָּשׁ שֵׁנִי מֵחָדָשׁ, וִירוּשָׁלַיִם הִיא בְּחִינַת יִרְאָה שָׁלֵם, שֶׁהוּא בְּרֵאשִׁית מַאֲמַר הַשָּׁלֵם בְּחִינַת נִשְׁמַע וְנַעֲשֶׂה כַּמְּבֹאָר בַּמַּאֲמַר הַנַּ"ל וְשָׁם בִּירוּשָׁלַיִם הוּא הַבֵּית-הַמִּקְדָּשׁ אֲשֶׁר מִשָׁם תֵּצֵא תּוֹרָה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְכוּ' מִן הַמָּקוֹם הַהוּא וְכוּ' כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָיִם.
(ליקוטי הלכות- הלכות עירובי תחומין הלכה ד אות ט')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח
וְזֶה שֶׁצִּוְתָה הַתּוֹרָה בְּיוֹתֵר לִזְכֹּר מַעֲשֶׂה עֲמָלֵק וְכוּ' וּמִלְחָמָה לַה' בַּעֲמָלֵק מִדּוֹר דּוֹר, כִּי זֶה נַעֲשָׂה בְּכָל דּוֹר וָדוֹר בְּכָל עֵת שֶׁצְּרִיכִין לַעֲלוֹת מִבְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע זֶה לִבְחִינָה גָּבוֹהַּ יוֹתֵר, אֲזַי צְרִיכִין לִלְחֹם מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק בְּעֵת הַיְּרִידָה שֶׁקֹּדֶם הָעֲלִיָּה וְכוּ' כַּנַּ"ל.
וְזֶהוּ בְּחִינַת פּוּרִים, כִּי הָמָן מִזֶּרַע עֲמָלֵק, שֶׁהוּא אוֹרֵב לְיִשְׂרָאֵל תָּמִיד בְּעֵת הַיְרִידָה שֶׁקֹּדֶם הָעֲלִיָּה קֹדֶם שֶׁזּוֹכִין לִבְחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע מֵחָדָשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת קַבָּלַת הַתּוֹרָה כַּנַּ"ל. וְאָז בְּאוֹתָן הַיָּמִים הָיוּ צְרִיכִים יִשְׂרָאֵל לִזְכּוֹת לָשׁוּב לְאֶרֶץ-יִשְרָאֵל לִירוּשָׁלַיִם עִיר הַקֹּדֶשׁ וְלִבְנוֹת בֵּית-הַמִּקְדָּשׁ שֵׁנִי מֵחָדָשׁ, וִירוּשָׁלַיִם הִיא בְּחִינַת יִרְאָה שָׁלֵם, שֶׁהוּא בְּרֵאשִׁית מַאֲמַר הַשָּׁלֵם בְּחִינַת נִשְׁמַע וְנַעֲשֶׂה כַּמְּבֹאָר בַּמַּאֲמַר הַנַּ"ל וְשָׁם בִּירוּשָׁלַיִם הוּא הַבֵּית-הַמִּקְדָּשׁ אֲשֶׁר מִשָׁם תֵּצֵא תּוֹרָה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְכוּ' מִן הַמָּקוֹם הַהוּא וְכוּ' כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָיִם.
(ליקוטי הלכות- הלכות עירובי תחומין הלכה ד אות ט')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך המשיח
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה