מָשִׁיחַ, שֶׁהוּא שֹׁרֶשׁ הַתְּשׁוּבָה

הָעִקָּר לְקַבֵּל מִיּוֹם הַחֲמִישִׁים שֶׁהוּא בְּחִינַת שַׁעַר הַחֲמִישִׁים שֶׁיַּשִֹּיג מָשִׁיחַ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ שֶׁהוּא הָאוֹר מַעְתִּיק הַנִּמְשַׁךְ עַל יְדֵי מָשִׁיחַ, וְכָל שֹׁרֶשׁ הַתּוֹרָה נִמְשַׁךְ מִשָּׁם.
(ליקוטי הלכות - הלכות עירובי תחומין הלכה ה' אות ל')

זֶה הַשֹּׁרֶשׁ שֶׁל הַכֹּל, שֹּׁרֶשׁ הַתּוֹרָה וְשֹׁרֶשׁ כָּל הַבְּרִיאָה וְשֹׁרֶשׁ נַפְשֵׁנוּ וְשֹׁרֶשׁ הַכֹּל, שֹׁרֶשׁ כָּל הַצַּדִּיקִים וְכָל הַתּוֹרָה. רַק בְּזֶה הַדִּבּוּר נַ נַחְ בְּזֶה כָּלוּל נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מֵאוּמָן.

ורבינו עולה על, על, על הכל, הוא שורש התורה והאמונה והתיקון של כל אחד מישראל, איך שנמצא, באיזה מקום שהוא ירד, זה, זה עוד לא היה בעולם פלא כזה, ורבינו הקדוש גילה שהוא פלא כזה, כן, הוא גילה טיפה מן הים.
(שיחות סבא)

מָשִׁיחַ, שֶׁהוּא שֹׁרֶשׁ הַתְּשׁוּבָה, שֶׁהוּא יוֹדֵעַ עֵצוֹת נִפְלָאוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁנִּמְשָׁכִין מִשָּׁרְשֵׁי הַתּוֹרָה שֶׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַתּוֹרָה שֶׁכְּשֶׁזּוֹכִין לַעֲלוֹת לְשָׁם נִתְהַפְּכִין שָׁם כָּל הָעֲווֹנוֹת לִזְכֻיּוֹת, שֶׁזֶּהוּ סוֹד יוֹם כִּפּוּר בְּחִינַת יוֹבֵל הַגָּדוֹל בְּחִינַת שַׁעַר הַחֲמִישִׁים שֶׁהוּא שַׁעַר הָעֶלְיוֹן שֶׁל הַתְּשׁוּבָה, וּמִשָּׁם נִמְשָׁכִין הָעֵצוֹת נִפְלָאוֹת לְכָל הַחוֹטְאִים בַּעֲלֵי עֲבֵרוֹת רַחְמָנָא לִצְלַן שֶׁיּוּכְלוּ לְהִתְעוֹרֵר בְּכָל פַּעַם לִתְשׁוּבָה מִכָּל מָקוֹם שֶׁהֵם, עַד שֶׁיִּזְכּוּ לָשׁוּב אֵלָיו בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה בֶּאֱמֶת.
(ליקוטי הלכות - הלכות עירובי תחומין הלכה ה' אות לה')

"נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן" זה מהפך כל העוונות וכל הכפירות וכל הפשעים, וכל דבר לא טוב, הוא מהפך לטוב.
רק, רק מה שמאמינים ומזכירים את השם הקדוש הזה, זה ממתיק כל... הכל, כל העוונות וכל הכפירות וכל הנפילות, כן, הוא, הוא, הוא מחדש, מחדש, חדש, הוא עושה אותנו חדש לגמרי. אנחנו שבורים מאד, אנחנו משוקעים בטומאה ב..., אבל דיבור אחד מרבינו הוא מהפך הכל, רק להגיד "נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן" זה מספיק לנו לרפאות אותנו, להחיות אותנו, לחדש אותנו.

אני, מי אני? אני "נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן", זהו!, הרבי של כל ישראל ושל כל הצדיקים.

[רבי ישראל, זה טוב ללמוד רק ספרי רבינו?] כן, כן, כן [אפשר לעשות תשובה?] זה שורש התורה ושורש הכל, שורש האמונה, שורש התשובה ושורש הכל [רבי ישראל, אם לומדים, אם לומדים רק ספרי רבינו, אפשר לעשות תשובה?] כן, וודאי, זה העיקר השורש והיסוד של כל התורה.

משיח הוא כבר, הוא יפרש לנו איך לחיות ואיך לעשות תשובה ואיך ללמוד.
(שיחות סבא)

אין תגובות :