וְכֻלָּם נוֹתְנִין כֹּחַ וַהֲדַר מַלְכוּת לְהָאֶתְרוֹג שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְכוּת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד

וְזֶה בְּחִינַת אַרְבָּעָה מִינִין שֶׁנּוֹטְלִין בְּסֻכּוֹת, כִּי הָאַרְבָּעָה מִינִים הֵם כְּנֶגֶד אַרְבַּע אוֹתִיּוֹת הַשֵּׁם שֶׁהֵם כְּנֶגֶד אַרְבַּע דְּגָלִים, שֶׁהֵם כְּלָלִיּוּת שְׁנֵים עָשָׂר שְׁבָטִים שֶׁמְּיַחֲדִין וּמְחַבְּרִין אוֹתָם עַתָּה בְּיַחַד וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֵינוּ, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת שְׁלֵמוּת הָעֵצָה שֶׁהוּא מְרַמֶּזֶת עַל הִתְאַחֲדוּת הַמַּלְכוּת, בְּחִינַת וְלֹא יֵחָצוּ לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד כַּנַּ"ל, הַיְנוּ שֶׁלֹּא יִתְחַלְּקוּ עוֹד שְׁנֵים עָשָׂר שְׁבָטִים שֶׁהֵם אַרְבָּעָה דְּגָלִים, לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת, רַק יִהְיוּ כֻּלָּם אֶחָד וְכֻלָּם נוֹתְנִין כֹּחַ וַהֲדַר מַלְכוּת לְהָאֶתְרוֹג. שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְכוּת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. שֶׁהוּא יִהְיֶה מֶלֶךְ אֶחָד עַל כֻּלָּם וְעַל-כֵּן כָּל הַמִּצְווֹת הָאַרְבָּעָה מִינִים הֵם בְּמִינֵי עֵץ, זֶה בְּחִינַת הִתְאַחֲדוּת הַמַּלְכוּת, שֶׁנֶּאֱמַר בִּיחֶזְקֵאל, וְאַתָּה קַח לְךָ עֵץ אֶחָד וּכְתֹב עָלָיו לְיוֹסֵף עֵץ אֶפְרַיִם וְכוּ' וְקַח עֵץ אֶחָד וְכוּ' וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֶךָ כִּי עַל-יְדֵי הִתְאַחֲדוּת הָאַרְבָּעָה מִינִים נִכְלָלִין בְּיַחַד שְׁתֵּי הַמַּמְלָכוֹת, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת כְּלָלִיּוּת הָעֵצָה שֶׁתִּהְיֶה שְׁלֵמָה וְלֹא חֲלוּקָה, כִּי הַכֹּל אֶחָד כַּנַּ"ל: 
(ליקוטי הלכות - סוכה הלכה ז' אות ה')

רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא ישראל המלך המשיח

אין תגובות :