וְנוֹלַד לָנוּ בֶּן זְקֻנִּים

עֲטֶרֶת רֹאשִׁי אֲשֶׁר כֶּתֶר הָאֱמֶת עַל רֹאשׁוֹ, הַגָּדוֹל וְחָשׁוּב מְאֹד בְּעֵינֵי ה' וּבָחַר בּוֹ מִכָּל יִשְׂרָאֵל וְנָתַן לוֹ נִשְׁמָתָא קַדִּישָׁא וְחָכְמָה עִלָּאָה לְהָבִין בְּשִׂכְלוֹ הָאֱמֶת הָאֲמִתִּי, וְכָרַת בְּרִית עוֹלָם עִם הָאֱמֶת, וְחָגַר עַצְמוֹ לַמִּלְחָמָה בִּשְׁבִיל הָאֱמֶת. בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה ה' פְּלָאוֹת גְּדוֹלוֹת וְסִבֵּב סִבּוֹת רַבּוֹת עַד שֶׁנִּתְבַּסֵּס וְנִתְבַּסֵּם הָאַהֲבָה וְהַיִּחוּד הַקָּדוֹשׁ שֶׁלָּנוּ וְנוֹלַד לָנוּ בֶּן זְקֻנִּים, בֶּן אֱמֶת, בֶּן פֶּלֶא, בֶּן פָּז הַנִּקְרָא בְּשֵׁם קָדוֹשׁ 'אִבֵּי הַנָּחַל', שֶׁהַכֹּל מִתְפַּלְּאִים מִשְׁתָּאִים וּמִשְׁתּוֹמְמִים עַל הַיֶּלֶד פֶּלֶא הַזֶּה, וְכֻלָּם מְקַבְּלִין אוֹתוֹ בְּאַנְפִּין נְהִירִין, בְּחִבָּה וְחֶדְוָה רַבָּה, כִּי הוּא זוֹרֵק עַל יִשְׂרָאֵל מֵימֵי אֱמֶת טְהוֹרִים זַכִּים וְצַחִים הַמְטַהֲרִים מִכָּל הַטֻּמְאוֹת וְהַזֻּהֲמוֹת, הַיּוֹצְאִים מֵהַנַּחַל נוֹבֵעַ הַמַּמְשִׁיךְ אֱמֶת בָּעוֹלָם וּמַשְׁפִּיל וּמְשַׁבֵּר וּמְבַטֵּל כָּל מִינֵי שֶׁקֶר וְטָעוּת וְשֶׁמִּמֶּנּוּ תִּצְמַח הַגְּאֻלָּה הָאַחֲרוֹנָה. 
ה' יְרַפְּאֵהוּ וְיִשְׁמְרֵהוּ מִכָּל רַע, מִכָּל מַחֲלָה לְאֹרֶךְ יָמִים וְשָׁנִים טוֹבִים אָמֵן וְאָמֵן.
(אב"י הנחל - ספר הגאולה)
*
הַצַּדִּיק עוֹסֵק תָּמִיד לְהוֹסִיף וּלְקָרֵב נְפָשׁוֹת חֲדָשׁוֹת בְּכָל פַּעַם וּמְבַקֵּשׁ תָּמִיד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל זֶה, בְּחִינַת יוֹסֵף ה' לִי בֶּן אַחֵר, שֶׁיּוֹסֵף ה' לוֹ בְּכָל פַּעַם תַּלְמִיד חָדָשׁ שֶׁנִּקְרָא בֵּן, כִּי כָּל הַמְלַמֵּד בֶּן חֲבֵרוֹ תּוֹרָה כְּאִלּוּ יְלָדוֹ (סנהדרין צט) וְהוּא מְחַפֵּשׂ וּמְבַקֵּשׁ תָּמִיד לְהוֹסִיף וּלְקָרֵב חֲדָשִׁים בִּבְחִינַת יוֹסֵף ה' לִי בֵּן אַחֵר וְעַל-כֵּן וְיִשְׁרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף מִכָּל בָּנָיו, כִּי בֵּן זְקוּנִים הוּא לוֹ שֶׁאָהַב אוֹתוֹ בִּשְׁבִיל זֶה מְאֹד, כִּי הוּא חָפֵץ בָּזֶה לְרַחֵם עַל הַכֹּל וְלַעֲשׂוֹת תַּחְבּוּלוֹת לְקָרֵב הַכֹּל וְזֶהוּ, "כִּי בֶּן זְקוּנִים הוּא לוֹ".
וְזֶהוּ שֶׁתִּרְגֵּם אֹנְקְלוֹס, כִּי בֶּן זְקוּנִים, כִּי בַּר חַכִּים הוּא לי', בַּר חַכִּים וַדַּאי, כִּי צְרִיכִין לָזֶה חָכְמָה גְּדוֹלָה חָכְמָה נִפְלָאָה חָכְמָה עֲמֻקָּה מְאֹד מְאֹד כְּדֵי שֶׁיּוּכַל לַעֲשׂוֹת כֵּלִים וְצִמְצוּמִים כָּאֵלֶּה שֶׁיּוּכַל לְקָרֵב נְפָשׁוֹת רְחוֹקוֹת כָּאֵלֶּה חוֹלִים כָּאֵלֶּה וּלְהַכְנִיס בָּהֶם הַשָֹּגוֹת אֱלֹקוּת.
(ליקוטי הלכות - השכמת הבוקר ד' אות יז')
*
וְזֶה וְיִשְׂרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף מִכָּל בָּנָיו כִּי בֶן זְקֻנִים הוּא לוֹ. זְקֻנִים לְשׁוֹן רַבִּים, כִּי הוּא עוֹסֵק תָּמִיד לְהַגְבִּיר בְּכָל פַּעַם הַזִּקְנָה דִּקְדֻשָּׁה עַל בְּחִינַת הַזִּקְנָה דְּסִטְרָא אָחֳרָא, כִּי יֵשׁ זָקֵן דְּסִטְרָא אָחֳרָא שֶׁעִסְקוֹ תָּמִיד לְהַפִּיל אֶת הָאָדָם לִידֵי זִקְנָה דְּהַיְנוּ לְהַחֲלִישׁ אֶת דַּעְתּוֹ כְּאִלּוּ הוּא זָקֵן בְּמַעֲשָׂיו וְכוּ' שֶׁעַל זֶה הִזְהִיר אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְכֵן שָׁמַעְנוּ מִכַּמָּה צַדִּיקִים שֶׁאָסוּר לִהְיוֹת זָקֵן וְכוּ' וְהַכְנָעָתוֹ עַל-יְדֵי זָקֵן דִּקְדֻשָּׁה שֶׁהוּא בְּחִינַת זָקֵן וְיוֹשֵׁב בִּישִׁיבָה הָאֲמִתִּי בְּחִינַת זָקֵן זֶה קָנָה חָכְמָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת יוֹסֵף שֶׁהוּא מוֹסִיף קְדֻשָּׁה וְחִיּוּת בְּכָל פַּעַם וְכוּ'.
וְזֶהוּ בְּחִינַת כִּי בֶן זְקֻנִים הוּא לוֹ לְשׁוֹן רַבִּים שֶׁבְּכָל פַּעַם מוֹסִיף זִקְנָה דִּקְדֻשָּׁה עַל זִקְנָה דִּקְדֻשָּׁה שֶׁהוּא בְּחִינַת יִרְאַת ה' תּוֹסִיף יָמִים לְהַכְנִיעַ וּלְבַטֵּל בְּחִינַת זִקְנָה דְּסִטְרָא אָחֳרָא שֶׁעַל זֶה הִתְפַּלֵּל דָּוִד אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה וְכוּ'.
(ליקוטי הלכות - הודאה ו' אות לג')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :