יוסף נח בפרשת נח

סבא: הייתי תמיד בייסורים ובפחדים גדולים, כמה, שמא ישאל הרבי איזה פרשה? נו, מה, מה, מה, מה יהיה? אני אקבל, אני אקבל צעקות ומכות (סבא צוחק), אני זוכר, שבאה האמא שלך, אתה לא זוכר את זה? 
פלוני: מי באה? מי?
סבא: האמא שלך
פלוני: אמא שלי?
סבא: כן, כן, כן! 
פלוני: לאן?
סבא: לבית ספר שלמדתי שם אל"ף בי"ת
פלוני: אז מי אני הייתי? סבא, אולי תגיד לי מי? מי זה אני? אני גם הייתי בטבריה סבא?
סבא: אה?
פלוני: אני גם הייתי בטבריה?
סבא: אז מה אתה?
פלוני: אני, אני גם הייתי שם? אני הייתי גם כן?
סבא: כן, כן
פלוני: מי אני הייתי?
סבא: כן 
פלוני: מי אני הייתי?
סבא: כן, אמרתי לה: "הוא יהיה ילד טוב, הוא זוכר איזה פרשה השבוע"
פלוני: אני זכרתי?
סבא: אתה זכרת, רק אני שכחתי (סבא צוחק)
פלוני: ואיך היה השם שלי סבא?
סבא: אה? 
פלוני: איך היה השם שלי?
סבא: השם שלך, אני יודע רק השם של האבא, יוסף נח
פלוני: אני הייתי הבן שלו?
סבא: כן
פלוני: אני הייתי הבן שלו?
סבא: כן, יוסף נח, אני אמרתי לאמא שלך: אתה ילד טוב, אתה זוכר שהשבוע הוא פרשת "נח", אמרתי לה: "אוווו, הילד שלך הוא, הוא תלמיד טוב, הוא זוכר שהשבוע הוא פרשת נח" (סבא צוחק), אני מספר לך, מה שהיה לפני שבעים שנה
פלוני: איך היה, אתם לא זוכרים איך היה השם שלי?
סבא: אה?
פלוני: איך היה השם שלי?
סבא: השם שלך?
פלוני: איך היה?
סבא: לא
פלוני: אני הייתי ילד טוב? הייתי ילד טוב?
סבא: אני... אה?
פלוני: הייתי ילד טוב?
סבא: כן, כן, כן, היה לך מח טוב ואני להפך, אני לא היה לי מח כלל, אני נולדתי בלא מח (סבא צוחק) אם הייתי נולד עם, עם, עם מח, לא, לא היה לי, הייתי...
פלוני: גאוה, גאוה ופרסום, סבא, אני הייתי גם כן מפורסם?
סבא: אה?
פלוני: אני היה לי פרסום? אני הייתי מפורסם?
סבא: כן, אתה היית מהתלמידים הטובים ואני הייתי התלמיד הכי גרוע, כדי שלא יהיה לי גאוה, גאוה וכבוד (סבא צוחק), אתה לא זוכר?
פלוני: לא 
סבא: שמה הבית הכנסת של התלמידי הבעל שם טוב, כן, בחוץ
פלוני: מנחם מנדל מטפליק
סבא: אה?
פלוני: תלמיד של הקליסק
סבא: איך השם שלך?
פלוני: עכשיו?
סבא: יוא
פלוני: י.ד.
סבא: כן? 
פלוני: כן
סבא: (סבא צוחק) היה, אבא שלך היה שמו ישראל?
פלוני: אבא שלי?
סבא: יוא
פלוני: היה שמו פרץ, פרץ
סבא: אה?
פלוני: פרץ, האבא שלי?
סבא: יוא יוא 
פלוני: סבא, בטבריה גם קראו לי י'?
סבא: אה?
פלוני: היה השם שלי י' שם?
סבא: אינני יודע
פלוני: אבל אני הייתי איתכם ביחסים טובים?
סבא: אני היה השם שלי ישראל 
פלוני: שלך
סבא: כן
פלוני: אני הייתי איתכם ביחסים טובים בטבריה?
סבא: כן, כן
פלוני: כן? לא הייתי עושה לכם בעיות?
סבא: לא, אנחנו היינו ילדים ואני לא ידעתי איזה פרשה השבוע, זה היה פרשת "נח", ואתה, ואתה ידעת שהשבוע פרשת "נח", ואתה היית תלמיד טוב, אתה זוכר שהשבוע פרשת "נח" (סבא צוחק), אני הייתי שכחן, תכף אני שכחתי, הרב שואל אותי: "ישראל בער, איזה פרשה השבוע?", אז, אז לא היה מי שיגיד, אני לא ידעתי
פלוני: מה אני הייתי? מחסידי קרלין? מה אני הייתי? אני הייתי קרלין?
סבא: אה, אני...
פלוני: מה אני הייתי? קרלין?
סבא: ל..., התפללת בקרלין איתי, כן, אבל הקרלינים הם צועקים בתפילה, אתה יודע מזה?
פלוני: כן, וודאי, אני גם הייתי צועק? גם אני הייתי צועק סבא?
סבא: אה?
פלוני: אני הייתי גם צועק?
סבא: אה?
פלוני: הייתי צועק גם? אני גם צעקתי בתפילה?
סבא: אה, לא, רק אני צעקתי, (סבא צוחק) אני אהבתי לצעוק להשם, בתפילה ו... אני זוכר את המיטה ששכבתי איתה, עם האמא בזמן שהתפללתי, אני זוכר, כן, עכשיו אני זוכר, אבל תמיד שכחתי הכל.....

(שיחה מוקלטת של סבא הקודש קודשים רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :