התורה לא תשתנה כלל בימות המשיח ואף על פי כן תתחדש התורה אז לגמרי

בְּוַדַּאי הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה שֶׁלָּנוּ לֹא תִּשְׁתַּנֶּה כְּלַל בִּימוֹת הַמָּשִׁיחַ אֲפִלּוּ נְקוּדָה אַחַת, וְאַף-עַל-פִּי-כֵן תִּתְחַדֵּשׁ הַתּוֹרָה אָז לְגַמְרֵי כְּאִלּוּ נִתְּנָה אָז, כִּי אָז נִזְכֶּה לְקַבֵּל חִדּוּשִׁין דְּאוֹרַיְתָא כָּאֵלֶּה שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִזְכֶּה כָּל אֶחָד וְאֶחָד לְפִי מַדְרֵגָתוֹ לֵידַע עֵצוֹת שְׁלֵמוֹת וַעֲמוּקוֹת בְּאֹפֶן שֶׁיִּזְכֶּה בְּכָל פַּעַם לְהִתְגַבֵּר עַל מַה שֶּׁצָּרִיךְ לְהִתְגַּבֵּר וְלִזְכּוֹת לְקַיֵּם אֶת הַתּוֹרָה בִּשְׁלֵמוּת, וְעַל-זֶה נֶאֱמַר, וְכָרַתִּי לָהֶם בַּיּוֹם הַהוּא בְּרִית חֲדָשָׁה וְכוּ' לֹא כַּבְּרִית הָרִאשׁוֹנָה אֲשֶׁר הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת בְּרִיתִי וְכוּ' וַהֲסִירוֹתִי אֶת לֵב הָאֶבֶן וְכוּ' וְעָשִֹיתִי אֶת אֲשֶׁר בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ וְכוּ' וְאָז יִהְיֶה עִקַּר הַתִּקּוּן שֶׁל חֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן, וְעַל-כֵּן אָז בֶּאֱמֶת יִתְבַּטֵּל הַגָּלוּת וְהַטִּלְטלוּל שֶׁהוּא בִּשְׁבִיל תִּקּוּן הָאֱמוּנָה כַּנַּ"ל, כִּי אָז יִתְתַּקְנוּ הָרַגְלִין בִּבְחִינַת עַד דְּמָטוּ רַגְלִין בְּרַגְלִין, בְּחִינַת וְעָמְדוּ רַגְלָיו בַּיּוֹם הַהוּא עַל הַר הַזֵּתִים וְכוּ', כִּי אָז יִתְגַּלּוּ וְיִתְקַיְּמוּ הָעֵצוֹת בְּתַכְלִית הַשְׁלֵמוּת שֶׁהֵם עִקַּר גִּדּוּל הָאֱמוּנָה בִּשְׁלֵמוּתָן, עִקַּר תִּקּוּן הָרַגְלִין כַּנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות עירובי תחומין הלכה ה' אות כב')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :