עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי

וְזֶה בְּחִינַת חַיָּב אֵינַשׁ לִבְסוּמֵי בְּפוּרַיָא עַד דְּלֹא יָדַע בֵּין אָרוּר הָמָן לְבָרוּךְ מָרְדְּכַי, כִּי אָז נִתְהַפֵּךְ הַיְּרִידָה לְתַכְלִית הָעֲלִיָּה, וְזוֹכִין לִבְחִינַת שִׂמְחַת עוֹלָם, שֶׁהוּא בְּחִינַת נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע שֶׁהוּא בְּחִינַת הַשָׂגָה שֶׁלֶּעָתִיד לָבֹא שֶׁאָז יִהְיֶה כֻּלּוֹ תְּשׁוּבָה, וְאָז יִהְיֶה נַעֲשִׂין מֵעֲווֹנוֹת יִשְׂרָאֵל תּוֹרָה וְכוּ' כַּנַּ"ל. וְזֶה בְּחִינַת עַד דְּלֹא יָדַע בֵּין אָרוּר הָמָן שֶׁהוּא בְּחִינַת כָּל הָעֲווֹנוֹת שֶׁנִּמְשָׁכִין מִזֻּהֲמַת הַנָּחָשׁ בְּחִינַת אָרוּר אַתָּה וְכוּ' לְבָרוּךְ מָרְדְּכַי, כִּי גַּם הָעֲווֹנוֹת נַעֲשִׂים כִּזְכֻיּוֹת וְנַעֲשָׂה מֵהֶם תּוֹרָה עַל-יְדֵי הַתְּשׁוּבָה בְּחִינַת בַּיּוֹם הַהוּא יְבֻקַּשׁ עֲוֹן יִשְׂרָאֵל וְאֵינֶנּוּ כַּנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - עירובי תחומין הלכה ד' אות יט')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :