עִקַּר קַבָּלַת הַתּוֹרָה הִיא שֶׁנִּמְשְׁכָה קְדֻשָּׁה עַל יִשְׂרָאֵל כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה כֹּחַ לְכָל אָדָם בְּכָל דּוֹר וּבְכָל זְמַן לְהִתְחַזֵּק בֶּאֱמוּנָה וּלְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ אֶת הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת שֶׁבְּכָל דּוֹר וְכוּ'. וְלִזְכּוֹת עַל יְדֵי זֶה לְהִתְקָרֵב לַה' יִתְבָּרַךְ בִּשְׁלֵמוּת בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה וְכוּ' כַּנַּ"ל. וְאַף עַל פִּי כֵן יֵשׁ לְכָל אָדָם בְּחִירָה גְּדוֹלָה בְּכָל דּוֹר וָדוֹר. אִם לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקִים אֲמִתִּיִּים אִם לָאו חַס וְשָׁלוֹם, כַּאֲשֶׁר אָנוּ רוֹאִין בְּעֵינֵינוּ שֶׁמְּעַט דִּמְעַט הֵם הַמִּתְקָרְבִים לְצַדִּיקֵי אֱמֶת, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, טוֹב מְעַט לַצַּדִּיק וְכוּ'.
(ליקוטי הלכות - ברכת הריח וברכת ההודאה הלכה ד' אות כג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה