...וּבִפְרָט עַכְשָׁו בַּדּוֹרוֹת הַלָּלוּ שֶׁהַס"מ עִרְבֵּב אֶת אֶת הָעוֹלָם מְאֹד מְאֹד בְּלִי שִׁעוּר וָעֵרֶךְ וְהִכְנִיס אֶפִּיקוֹרְסִית גָּדוֹל בָּעוֹלָם מַה שֶּׁלֹּא הָיָה כָּזֹאת מִימוֹת עוֹלָם. וַאֲפִלּוּ בֵּין בְּנֵי יִשְֹרָאֵל הַפְּשׁוּטִים הַכְּשֵׁרִים קְצָת וְרוֹצִים לֵילֵךְ בְּדַרְכֵי הַחֲסִידִים הִכְנִיס עִרְבּוּבְיָא וּבִלְבּוּל גָּדוֹל וּמַחֲלֹקֶת עָצוּם עַד שֶׁאֵין אֶחָד יוֹדֵעַ הֵיכָן הָאֱמֶת כַּמְפֻרְסָם כָּל זֶה. וְכָל אֵלּוּ הַצָּרוֹת וְהַמַּחֲלֹקֶת וּבִלְבּוּל הַדַּעַת שֶׁאֵין יוֹדְעִין הֵיכָן הָאֱמֶת "הֵם הֵם חֶבְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ אֲשֶׁר כָּל קַדְמוֹנֵנוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה הָיוּ מִתְיָרְאִים וּמִתְפַּחֲדִים מְאֹד מִזֶּה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, יֵּיתֵי וְלָא אַחְמִינֵיה וְכוּ' (יבוא ולא אראהו). כִּי אֵין צָרָה גְּדוֹלָה מֵהַצָּרוֹת שֶׁיֵּשׁ עַתָּה בְּדוֹרוֹתֵינוּ בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים שֶׁהָאֱמֶת נֶעְלָם וְנִסְתָּר מְאֹד בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים.

(ליקוטי הלכות - שלוחין ג' )

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :