עיקר קיום התורה הוא כשממית עצמו ומוסר נפשו בשביל שיתקרב להצדיק האמת ויהיה נשאר תמיד באוהל תורה של הצדיק האמת ולא ימיש מתוך האוהל לעולם, כי כל המקורבים לצדיק האמת נקראים "יושבי אוהל", כמו שכתוב: "קול רינה וישועה באהלי צדיקים" (תהילים קיח', טו'), והכתוב מבשר שלעתיד ישבו כל ישראל באהלי הצדיק האמת ויתקרבו אליו, כמו שכתוב: "עוד אושיבך באהלים וכו'" (הושע יב', י'). 

וזהו בחינת "אדם כי ימות באוהל" (במדבר יט', יד'), שעיקר תיקון האדם ועיקר קיום התורה הוא כשממית עצמו בשביל האוהל, היינו בשביל שיתקרב להצדיק האמת, שזה בחינת "יושב אוהל". כי הצדיק ממשיך לכל אחד שכל גבוה ועמוק ביותר שאי אפשר להשיגו כלל, שעל ידו יכולים לתקן ולטהר אפילו מטומאת מת שהוא אבי אבות הטומאה, דהיינו לטהר אותם שנפלו ביותר לבחינת סטרא דמותא, שזה אי אפשר כי אם על ידי גודל כוחו של הצדיק הגדול במעלה מאד שיש לו כוח לטהר הנופלים מאד שאוחזים עצמם בו באמת במסירת נפש, ולהכניס גם בהם השגות אלוקות שזה עיקר תקותם ותיקונם.
(אב"י הנחל - מכתב נה')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

אין תגובות :