כל הפושט יד ליטול נותנין לו

וזה עיקר מצות צדקה וגמילות חסדים שצריכין לרחם מאד על העני ליתן לו צדקה בסבר פנים יפות ולבלי להפחידו ושלא לצעוק עליו ושלא לנוגשו וכו' כמבואר בתורה ובדרז"ל. היינו כדי שלא להגביר עליו ח"ו היראות הנפולות שמתגברין עליו ח"ו. רק אדרבא צריכין לרחם עליו ולהעלותו ולהוציאו משם על יד הצדקה שנותנין לו בפנים יפות. אבל תמיד צריכין לראות למי ליתן כי יש רשעים שאסור לרחם עליהם אבל בפורים מגודל ההארה של יראה עילאה מאד הנ"ל כל הפושט יד ליטול נותנין לו. כי אז יכולין להאיר על הכל יראה עילאה הנ"ל. וזהו בחי' השכרות של פורים. כי אז צריכין שתהי' השתיה מרובה מאכילה כמובא בכוונות. כי יין בחי' גבורות קדושות בחי' יראה עילאה הנ"ל. שהוא עיקר השיר והשמחה בחי' אין אומרים שיר אלא על היין המשמח אלקים ואנשים.
(ליקוטי הלכות - יורה דעה הלכות בכור בהמה טהורה הלכה ד - כב)

"הוא (רבי ישראל קרדונר) נכנס (בפורים) בין מתנגדים, בין, בין עקרבים, נחשים ועקרבים, והוא עשה מהם אין ואפס (סבא צוחק), נו, מי ראה דבר כזה? איך היה לו גבורה כזה להיכנס לתוך, לתוך העוצם [העצם של הבעל דבר] כן, ולהגיד לו ולהראות לו "בא, בא, בא, בא, בא, אני לא מפחד ממך"
(שיחות סבא)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

הצדיק, הוא בעצמו בחינת החסד הנעלם

תרגיל עצמך בכל יום להעמיק מחשבתך ההגיוני בעוצם החסד והישועה הנפלאה אשר הפליא אדון הנפלאות עם כל ישראל ועימנו גם בימינו בימינו אלה, ושלח לנו הצדיק האמת, השלם בתכלית השלמות שאין שלמות אחריו, הנקי מן החטא לגמרי, שאין בו שום נדנוד פגם כל שהוא דק מן הדק אפילו כחוט השערה, שהוא ממשיך ומגלה החסד חינם שהיה מקיים העולם קודם מתן תורה, שעל ידי זה הוא מקיים ומחייה העולם גם עכשיו, שהעולם רחוקים מן התורה כמו שהם רחוקים, כי הוא מוצא חיותו יתברך אפילו במקומות הרחוקים מן התורה, וכל הרע שבעולם נדחה ונופל לפניו, ועל ידי זה הוא מחייה כל הפשוטים שבעולם, ואפילו אומות העולם וכל הרחוקים המונחים בשאול תחתיות.

הצדיק, הוא בעצמו בחינת החסד הנעלם הנ"ל, שיכול לקיים ולהחיות העולם תמיד, אפילו אם העולם רחוקים כמו שהם רחוקים.
המעתיק

(אב"י הנחל השלם מכתב מו')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
קרדיט למייק בניסטי על התמונה הנפלאה

Na Nach Swipe


סבא המלך ככה יהיה

"זה דבר אמיתי... זה...שאני המלך! צריכים לקבל את זה כולם! שככה הוא! אבל...אנחנו צריכים... אנחנו...צריכים לקבל את זה להאמין בזה אני המלך וכולם צריכים להשתחוות כל השרים צריכים ללחום וכולנו צריכים לקבל את זה ככה יהיה"! 
(שיחות סבא ישראל המלך רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

מה שמשנין עצמן בפורים

מה שנהגו ללבוש פרצופים בפורים (שולחן ערוך סימן תרצו סעיף ח, הגהת הרמ"א)
וזה בחינת מה שמשנין עצמן בפורים ומדמין עצמן לאומה אחרת - לישמעאל או למין עכו"ם אחר - זה בחינת "משנין מפני דרכי שלום", כי כשצריכין להרבות שלום, אזי צריכין לשנות פניו לכמה גונין, לכל אחד ואחד כפי רצונו, בשביל השלום...כי צריכין להתדמות לכל אחד כפי רצונו כדי לאחוז בשלום עימו, כדי שיוכל למשכו ולקרבו על ידי זה להשם יתברך, וזה בחינת "משנין מפני השלום". ועל כן בפורים שמרמז על הגאולה אחרונה, ואז הוא ריבוי השלום ביותר אפילו עם כל האומות, בכדי שיוכל לקרב גם אותם להשם יתברך, על כן נוהגין אז קצת לשנות פניהם לכמה גונין. 

(אוצר היראה, פורים מז)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

סבא ישראל היחיד שבכל הדורות שהוא נקי לגמרי

"...התאוות בורחים ממני, כאילו הם ברוגז איתי לגמרי, כמו גט, אין להם שום כח ושום, ושום... חס ושלום, פגם כל שהוא להכשיל אותי באיזה מחשבה, באיזה דבר פגום, באיזה דבר רע, זה רבינו הקדוש. החסידי סלונים הם רדפו אותי כל ימי חיי, וברוך השם אני הייתי חזק באמת, ולא... ואני הייתי חזק נגד כולם (סבא צוחק), אני מתפלא מאד, כל זמן שאדם חי יש לו תאוות, ואני התאוות הם ברוגז איתי לגמרי (סבא צוחק), כאילו אין שום תאוה בעולם, אין לי שום מלחמה, שום... אני צריך, לא, לא צריך, לא שום עבודה, שום מלחמה , אני כאילו אין בעולם תאוות, לא, אין בעולם.
(שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

דוד הוא משיח

דוד הוא משיח שעל ידו תהיה הגאולה האחרונה שהיא גאולה שלימה שאין אחריה גלות. והעיקר על ידי בחינת זמירות וניגונים הנ"ל בבחינת משיח אלוקי יעקב ונעים זמירות ישראל היינו על ידי בחינת אזמרה הנ"ל. 
(ליקוטי הלכות - השכמת הבוקר א')
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

מהיכן בא אדם למכשול עון זה לאכול מעץ הדעת

וכשאדם עומד בנסיון ובוחר בטוב כראוי. ועולה מדרגא לדרגא עד שעולה בתחילת הבריאה ומתקן שם שלא יוכל השקר להתאחז משם עוד כנ"ל זהו עיקר תיקון כל הבריאה וכנ"ל. וזה היה צריך אדם הראשון לתקן ביום שנברא. וע"י שקלקל בעץ הדעת טוב ורע בעצת הנחש שהוא עיקר השקר שנאחז משם ואדם הראשון לא התגבר לבטלו. על ידי זה נגזר עליו מיתה לדורות ונתאחז השקר מאד. ובזה מתורץ קצת מה שקשה לכאורה מהיכן בא אדם למכשול עון זה לאכול מעץ הדעת מאחר שעדיין לא היה יצר הרע בעולם. וכמובא בספרים ומבואר בפרש"י שהיצר הרע לא ניתן בהם עד שאכלו מעץ הדעת ואם כן מהיכן בא לחטא זה. אך באמת אף על פי שאז עדיין לא היה היצר הרע של עכשיו בעולם אבל שורש אחיזתו העליונה כבר היה דהיינו בחינה הנ"ל בחינת הטהרה שהוא בחינת הבחירה בחירת שורש אחיזת הדין שהוא בחינת לוי וכו' שמשם הרושם שישתלשל עד שיהיה שקר שהוא הטומאה וכנ"ל. וזה השורש העליון הדק בוודאי כבר היה תיכף כשיצאה הבריאה מכח אל הפועל וכנ"ל בהתורה הנ"ל. ואדם הראשן בהבראו היה גבוה במעלה מאד מאד והיה צריך לתקן ולהמתיק בחינה זאת. ועל ידי שנתרשל בתיקון זה נתייעץ הנחש והטעה את האדם בשקר דק ע"י שינק משם.
(ליקוטי הלכות - הלכות רבית הלכה ה' ח')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

מחלוקת זה אין צריך האדם כלל

ענין המחלוקת זה אין צריך האדם כלל. והוא מכלה ועוקרת אותו משני עולמות יותר מכל התאוות כאשר כבר הרבה נטרדו עי"ז משני עולמות ואפילו ממחלוקת בשביל פרנסה צריכין להתרחק מאד כי אין פועלין על ידי המחלוקת כלל. אדרבא מחלוקת אחת דוחה מאה פרנסות וצריכין להאמין כי אין אדם נוגע במה שמוכן לחבירו. מכל שכן וכל שכן מחלוקת בענין עבודת ה' שהוא המחלוקת שבין החסידים והלומדים או שבין החסידים או בין הלומדים בעצמם. שזה המחלוקת גרוע מהכל ומקלקל הרבה ומעכב את הגאולה יותר מכל העבירות שבתורה. וכל המחלוקת הזאת הוא רק שנאת חנם והכל מחמת האמת שכל אחד נדמה לו שאצלו האמת.
(ליקוטי הלכות - הלכות רבית הלכה ה' כג')

משיח צדקינו נקרא שר שלום

אליהו ומשיח שעיקר תיקון העולם יהיה על ידם יעסקו רק לעשות שלום בעולם כשרז"ל אין אליהו בא לטמא ולטהר וכו' אלא לעשות שלום בעולם. וכן משיח צדקינו נקרא שר שלום וכו'. 
(ליקוטי הלכות - הלכות רבית הלכה ה' כג')

עיקר תיקון כל העולם שהוא על ידי משיח צדקינו

עיקר האמת הוא כשמגיע עד סוף שהוא בחינת רגלין. ועל כן עיקר תיקון כל העולם שהוא על ידי משיח צדקינו שאנו מצפים שיבוא במהרה בימינו, הוא על ידי בחינת רגלין כמו שכתוב ועמדו רגליו ביום ההוא וכו' וכמו שכתוב עד דמטי רגלין ברגלין כמובא הרבה מזה בכתבי האריז"ל. כי עיקר התיקון על ידי אמת שיתגלה על ידי משיח צדקינו בחינת אמת מארץ תצמח והעיקר שהאמת יהיה בשלימות מראש ועד סוף. 
(הלכות רבית - הלכה ה' טו')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

ויסתכל כל אחד על חבירו על הטוב שבו

רק יבטל כל אחד דעתו נגד דעת הצדיקי אמת שמשיגין אמיתת רחמנותו יתברך ויסתכל כל אחד על חבירו על הטוב שבו ולא על הרע שזהו רצונו יתברך האמיתי ועל ידי זה יהיה נעשה שלום בעולם. 
(ליקוטי הלכות - הלכות רבית ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

להודיע להודיע להודיע (:


שם ה' משותף בשם של רבינו סבא


שם השם י'ה'ו'ה' משותף עם השם של רבינו, כן, ככה כתב בתורה, הוא כולם, ככה הוא מגלה "שם השם משותף בשם הצדיק", "אם שם הצדיק מתפרסם בעולם, מתפרסם השם יתברך בעולם, את האמונה, את התורה", כן, זה הכל תלוי בפרסום שם הצדיק, ופה הוא חותם שהוא זה הצדיק של השיר פשוט, כפול, משולש, מרובע הוא הוא הוא...
(שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן)

סבא ישראל מנהיג הדור יחידי בעולם - נ נח

פַּעַם אַחַת אָמַר:
"הָיִיתִי סָבוּר שֶׁהַיֵּצֶר הָרָע שֶׁלִּי אוֹמֵר לִי שֶׁאֵין מִי שֶׁיּוּכַל לְהַנְהִיג אֶת בְּנֵי הַנְּעוּרִים כָּמוֹנִי עַכְשָׁיו אֲנִי יוֹדֵעַ בְּבֵרוּר שֶׁאֲנִי מַנְהִיג הַדּוֹר יְחִידִי בָּעוֹלָם וְאֵין מַנְהִיג כָּמוֹנִי".

(חיי מוהר"ן - רנח)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

רחמן כזה

כי בודאי הוא מלאכה גדולה ואומנות נפלא מאד מאד להאיר הדעת באנשים כאלה שנכשלו בעוונות, בפרט שיש שנכשלו כמו שנכשלו, רחמנא ליצלן, במזידין גמורים, בעוונות עצומים. והצדיק הוא רחמן כזה, שאפילו להם הוא מאיר בטובו ורחמיו הדעת הקדוש.
כי בכוחו הגדול מודיע להם כי עדיין ה' איתם, כי לית אתר פנוי מנה, ועל ידי זה בעצמו מגרש מהם הרוח שטות בכל פעם.
{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קכא'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

ויגאלנו גאולת עולם שאין אחריה גלות

הבעל דבר אורב על האדם תמיד - והעיקר על אחריתו שהוא בחינת אחרית הימים. בשביל זה מתגרה עצמו עתה בדורות הללו הבעל דבר בכל אחד מאד בתאוות וכפירות ואפיקורסות, המתפשט עתה עכשיו בעולם מה שלא נשמע כזאת מימי קדם, וגם האנשים הכשרים קצת נפלו מאד, וכל זה מחמת שכבר סמוך אל הסוף וגמר תיקון העולם בתכלית השלמות על ידי משיח צדקינו, שיבוא במהרה בימינו ויגאלנו גאולת עולם שאין אחריה גלות. 
על כן מניח עצמו הבעל דבר לארכו ולרחבו, והעיקר על ידי המחלוקת הגדול שעל הצדיק האמת.
על כן צריך כל אחד להתחזק מאד עד אין תכלית, ואיך שהוא איך שהוא, יתגבר על כל פנים ברצונות טובים וחזקים אליו יתברך, כי מכל המקומות יכולים לשוב אליו יתברך.
והעיקר שאיך שהוא, יתגבר על כל פנים ברצונות טובים וחזקים אליו יתברך, כי אף על פי כן אני רוצה האמת, כי הרצון חופשי תמיד, ועל ידו עיקר התגברות המלחמה.
עיקר נצחון המלחמה ארוכה שצריך כל אדם ללחום בזה העולם הוא על ידי הדעת הקדוש שמאיר הצדיק האמת גם אחר הסתלקותו בכל הדורות (לתלמידיו), שעל ידי זה הוא מציל את ישראל מעוונות.
ועיקר הדעת הזה אי אפשר להאיר בהם כי אם על ידי רמזים.

{אב"י הנחל השלם - חלק ג' - מכתב קכג'}
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

פרשת השבוע של סבא המלך-פרשת תרומה

פרשת השבוע של סבא המלך-פרשת תרומה

גמבה נ נח הפקות - SINCE 2008 :)))


חודש אדר מבורך ושמח לכולם - "משנכנס אדר מרבין בשמחה"

וזה שאמרו רז"ל משנכנס אדר מרבין בשמחה. כי עיקר התיקון הוא השמחה שהוא חיזוק המלאך כנ"ל. וזהו שדקדקו משנכנס אדר וכו' כי באמת עיקר השמחה היתה ראויה שתתחיל בניסן. כי אז הוא עיקר חידוש הרצון ואז הוא זמן השמחה, אבל מאחר שחשב עלינו המן הרשע להתגבר עלינו באדר על ידי פגם המאכלים כנ"ל על כן אחר שזכינו להתגבר עליו על ידי תיקון השמחה כנ"ל על כן עתה אנו מתחילין השמחה מאדר וזהו משנכנס אדר מרבין בשמחה היינו כי כשנכנס אדר אזי אנו מתחילין בשמחה שהוא חיזוק המלאך כדי להכניע ולשבר כוח המן הרשע על ידי זה כנ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות פורים הלכה ג')
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

נר תמיד

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

סבא המלך ככה יהיה

...ולמנות מלך זה בחינת עשירות מלכות שזהו בחי' גוף האבידה שהוא ממונו, בחינת עשירות מלכות שהוא בחי' וא"ו שבתוך האלף וכנ"ל. גם עיקר בחי' השבת אבידה בחי' תשובה תלוי בהמלך ישראל שהוא מנהיג הדור שהוא בחי' וא"ו כנ"ל שהוא ממשיך אור נקודה העליונה לנקודה התחתונה כי הוא צריך להשיב כל האבידות...
(ליקוטי הלכות - חשן משפט הלכות אבידה ומציאה הלכה ב - א)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

ואת עלית על כולנה האשת חיל סבא הקדוש המלך המשיח

סבא: "פיה פתחה, פיה פתחה בחכמה", על ידי שהמוכיח, ה"אשת חיל" פותח את הפה, על ידי זה נתגלה חכמה, "ותורת חסד על לשונה" "תורת חסד", "הלומד תורה על מנת ללמדה", ללמד לאחרים, "תורת חסד"
פלוני: "תורת חסד" זה ע"ב
סבא:  "חסד" ע"ב, כן
פלוני: "תורת חסד, זה ה"נ נח", השיר 'פשוט, כפול, משולש, מרובע'
סבא:  יוא, יוא
פלוני: זה החסד הכי גדול, שאי פעם היה בעולם, לא היה מעולם חסד כזה
סבא:  כן, כן, יש חסד, יש אמת, אמת ואמת, ואמת, וזה האמת עולה על הכל, חסד, יש חסד וחסד, וחסד, אבל "את עלית על, על כולנה", ה"אשת חיל"

(שיחות סבא המלך רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אני נהר המטהר מכל הכתמים


נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

מעניין הבאת ציונו הקדוש של רבינו

מעשה שארע בעת שדובר רבות מעניין הבאת ציונו הקדוש של רבינו ארצה, והגיע לרבי ישראל אחד מאנשיו בהתלהבות רבה וביקשו שיחתום על מסמך שהביא מהממשלה לצורך העניין הנ"ל, ולא אמר רבי ישראל דבר, רק היה נראה כי אינו חפץ בדבר, אולם זה שב והתעקש עימו פעם אחר פעם וביקשו שיחתום על הטופס שהביא, עד שלבסוף לקח רבי ישראל את כלי הכתיבה, ובמקום לחתום את שמו החל בדרך בדיחותא לצייר על גבי המסמך עיגולים וצורות שונות ואף יצא מן הנייר והחל לקשקש על ידו של אותו האחד שהתעקש עימו, וכל הסובבים בחדר פצחו בצחוק גדול, כי היה המראה משעשע ומבדח מאד. ואז, הרצין רבי ישראל פניו ואמר: "הודיעו לי כי העצמות אינן שם". ומיד הוכו כל סובביו בתדהמה רבה ולא יכלו לפצות פה ולאחר מספר רגעים של שתיקה, התעשת אחד מהנוכחים ושאל את רבי ישראל לפשר דבריו, ושתק מעט רבי ישראל ואז השיב: "כן, כן, כפי שאמרתי, העצמות כבר לא שם".
(ספר המלך - ראש השנה ו')
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בירושלים

נ נח דבר קל להגיד


העיקר הוא "נַ נַחְ נחמ", זה דבר קל להגיד, וזה, כשאומרים "נ נח", אז מחזיקים בהשורש של כל הבריאה ושל כל התורה ושל כל הצדיקים ו... כן, נכנסים בעולם אחר
(שיחות סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אשת חיל מפי סבא הקדוש


נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

שבת שלום נ נח

פרשת השבוע של סבא המלך-פרשת משפטים

הגיע הזמן שיתגלה...