רמזים מרבי ישראל הקדוש על המעשיה מהבעטליר השישי

ושם בהמעשה של יום השישי במה שהתפאר הבעטליר שהיה בלא ידים נגד כל אחד שהתפאר בהכח שיש לו בידיו, ובסוף מבואר שהבעטליר התפאר כנגד כולם, כי כולם אף על פי שהיו גדולים במעלה מופלגת מאוד מאוד, והיה לכל אחד ואחד כוח נפלא ונורא בידיו מה שלא נמצא כזאת אפילו לחד בדרא כי אם ליחידי גדולי צדיקים נפלאים שהיו חידושים מיוחדים בכמה וכמה דורות. כגון, שאחד התפאר שיכול להוציא החיצים בידיו אפילו לאחר שזרקו את החץ, ולאחר שהגיע החץ לתוך מי שנזרק לו החץ. מי שמע כזאת. מי שמע צרופי אותיות כאלה!
ענין החיצים מרמז על כל הפגמים של העוונות שהם כחיצים הנזרקים ופוגמים מאוד בנפש הישראלי. וכל אדם ואדם על כל עוון ופגם שהוא עושה, ובפרט פגם הברית, הוא זורק חץ ממש לנפשו, בבחינת שאמרו רבותינו ז"ל כל זרע שאינו יורה כחץ וכו'. והנה בוודאי זה שהתפאר שיכול לחזור ולהמשיך החיצים לאחר שהשיגו והגיעו לתוך הנזרק בו, בוודאי היה צדיק נפלא ונורא וחידוש נפלא שלא נמצא דוגמתו בכמה דורות, אף על פי כן היה נחשב כלא נגד זה הבעטליר שהיה בלא ידים, כי זה בלא ידים שאלו תכף איזה מן חיצים אתה יכול להוציא היינו איזה פגם הברית אתה יכול לתקן. כי יש כמה וכמה בחינות בפגם הברית אלפי אלפים וריבי רבבות, כי בוודאי לא כל הפגמים והחטאים שוים. השיבו מן פלוני כלומר שזה החלק מפגם הברית שהוא בחינת מן חץ פלוני הוא יכול להחזיר ולהמשיך לחוץ ולתקן. ענה ואמר זה שבלא ידים, עדיין אינך יכול לרפאות את הבת מלכה, שהיא בחינת כלליות נפשות ישראל, מאחר שאין אתה יכול להוציא כי אם מן חץ אחד, דהיינו שאינו יכול לתקן כי אם פגם הברית אחד ידוע, אבל עדיין יש חיצים רעים כאלו שהם פגמים גדולים כאלו שגם הוא אינו יכול להוציאם ולתקנם. אבל זה שבלא ידים התפאר בסוף שהוא יכול להוציא כל העשרה מיני חיצים שבהם כלולים כל מיני חטאים וכל מיני פגם הברית שבעולם, כל החטאים והעונות והפשעים הגדולים מאוד מאוד רחמנא לצלן, הכל כאשר לכל הוא יכול לחזור ולהמשיך ולהוציא ולתקן הכל. כי הוא יכול ליכנוס לתוך כל העשרה מיני חומות של מים ששם מונחת הבת מלכה שנפלה חלשות זה כמה וכמה מאות שנים, והוא יכול ליכנוס לשם ויודע להוציא כל העשרה מיני חיצים, ויודע כל העשרה מיני דפיקין, ויודע לרפאותה על ידי כל העשרה מיני נגינה שהם כללליות השמחה, שעיקר כל ההרפואות בגשמיות ורוחניות הוא על ידי שמחה, שהוא בחינת יו"ד מיני נגינה, כי יוד מיני נגינה מחיין כל העשרה מיני דפיקין. ועיקר חיות העשרה מיני דפיקין הוא על ידי שמחה, שהוא בחינת עשרה מיני נגינה. על כן השמחה הוא דבר גדול מאוד, וצריכין לחזק את עצמו בשמחה תמיד בכל הכוחות, כי היא עיקר רפואות הנפש והגוף בחינת רפואת הבת מלכה.(אבי הנחל מכתב מו)
ולרבי ישראל הקדוש נתגלה הסוד של העשרה מיני נגינה נ נח נחמ נחמן מאומן ולכן הוא יכול לרפאות אותה את הבת מלכה כי הוא יודע הסוד של העשרה מיני נגינה ברוך השם תודה לאל שזכינו לידע מסבא קדישא סבא דסבין שמתקן כל העולם כולו רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים.

אין תגובות :