אמר רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש בתיקון כ"ב דף ס"ה:
קם רבי שמעון ואמר, סבא סבא, אמור לך כדוגמת הפירוש שפירשת על הפסוק הזה, שימני כחותם על לבך, לא כתוב אלא כחותם ולא חותם, אמרה השכינה ריבון העולמים שימני כחותם כמו הרשימו הנרשם מהחותם שלך, שאף על פי שהחותם נשאר בידך הרושם הנרשם ממנו נשאר בפתק, ומהרושם הזה מזדעזעים העולמות העליונים והעולמות התחתונים. כמו מלך בשר ודם כשהוא חותם בפתק בידו הוא חותם, ואף על פי שהחותם עצמו נשאר בידו, יש יראה ופחד מהרשימה עצמה שהשאיר החותם, כאילו זה המלך בעצמו, על אחד כמה וכמה היו יראים אם היה (היו רואים את) החותם בעצמו.... שימני כחותם, זה התפלה שבתוכה חקוק ורשום ח"י עולמות, שמונה עשרה ברכות של התפלה, וזהו הרשימו החתום בפתקא, שהיא התורה הגלופה של האותיות זה צדיק ח"י עולמות, והחותם עצמו הוא העמוד האמצעי שהוא קריאת שמע, והנה מלאכי אלוקים עולים, בזמן שהוא זוקף עצמו בשם הם עולים אתו..." הנשמה היא (עצם) החותם, הרוח הוא ציור האותיות החקוקות בחותם, הנפש הוא הרשימו של האותיות בחותם, (מה שנרשם מן האותיות על הנייר) כמו כן הם רשומים בנפשו של האדם, כמו הרושם של החותמת בנייר (בפתק), והרושם הזה הנרשם בנפש ניכר בפרצופו, בגוף האדם, מאיזה מקום הוא בא, ובסיבה זו הבחינו חכמים, כמה רשימו בהחותם הזה, והם ארבע, הרשימו של האריה הרשימו של השור הרשימו של הנשר ורשימו כדמות אדם, ומי הוא שרשם אותם בחותם יקו"ק אמת ובארבע אלה מושרשים כל בריות העולם.נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא מלך ישראל בער
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה