ועל כן ממליכין אותו יתברך בראש השנה בכל התפלות ואומרים המלך הקדוש המלך המשפט וכיוצא כי אז נתגלה בחינת רוחו של משיח שהוא שורש המלכות כי התגלות מלך המשיח הוא התגלות מלכותו יתברך. כי עיקר התגלות מלכותו יתברך הוא לעתיד כשיתגלה מלכות משיח. כמו שכתוב והיה ה' למלך על כל הארץ ביום הוא וכו'.
אות ב
וזהו שאיתא בספרים שמשיח יבא מסטרא דיצחק שיהיה נמתק פחד יצחק ויהיה נעשה ישחק היינו כנ"ל התגלות רוח של משיח הוא על ידי המתקת חרון אף דהיינו ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ראש השנה הלכה ב - א תוקף הדין שהוא פחד הוא בחינת פחד יצחק כידוע שאנו ממתיקין פחד יצחק בראש השנה וכשנמתק נתגלה רוחו של משיח כנ"ל. ועל כן נתגלה זאת בראש השנה צריכין להוציא מכח אל הפועל שיפתחו ויתחלקו הידים בבחינת פותח את ידיך את לאמר ידיך אלא יודי"ך דהיינו השני יודי"ן של השני שמות יקו"ק אדנ' שהם בחינת יו"ד בראש ויו"ד בסוף בחינת כוח ועל בחינת סוף מעשה במחשבה תחילה שיתחלקו ויפתחו על ידי ה' אותיות שבאמצע שהם בחינת מקום וציור וזמן שיש בכח.
(ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ראש השנה הלכה ב - א-ב)
אות ב
וזהו שאיתא בספרים שמשיח יבא מסטרא דיצחק שיהיה נמתק פחד יצחק ויהיה נעשה ישחק היינו כנ"ל התגלות רוח של משיח הוא על ידי המתקת חרון אף דהיינו ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ראש השנה הלכה ב - א תוקף הדין שהוא פחד הוא בחינת פחד יצחק כידוע שאנו ממתיקין פחד יצחק בראש השנה וכשנמתק נתגלה רוחו של משיח כנ"ל. ועל כן נתגלה זאת בראש השנה צריכין להוציא מכח אל הפועל שיפתחו ויתחלקו הידים בבחינת פותח את ידיך את לאמר ידיך אלא יודי"ך דהיינו השני יודי"ן של השני שמות יקו"ק אדנ' שהם בחינת יו"ד בראש ויו"ד בסוף בחינת כוח ועל בחינת סוף מעשה במחשבה תחילה שיתחלקו ויפתחו על ידי ה' אותיות שבאמצע שהם בחינת מקום וציור וזמן שיש בכח.
(ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ראש השנה הלכה ב - א-ב)
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה