רמזים קדושים של סבא הקדוש על הפתק - נ נח

"נ נח נחמ נחמן מאומן, כנראה שיש עם וא"ו, באומן עם וא"ו, כן. תשים לב "מיין פייעריל וועט טליען ביז משיח" המ"ם של משיח סגורה כמו מם סופית! אבל כמו שכתוב בהפתק נ נח נחמ נחמן מאומן, כנראה שהיה עם וא"ו, עם מלאפום.... ישיבת הארץ, לשבת בארץ ישראל, ארצינו ארץ אבותינו, זה ארץ הקודש, בית המקדש, ירושלים...." (שיחות סבא ישראל)

מצאנו קצת תורות על זה מתוך ליקוטי מוהר"ן:
דע שעיקר הרוח חיים מקבלין מהצדיק והרב שבדור.........
מלאפום מלא פום (פה מלא) והענין, כי מלאפו"ם הוא יו"ד וא"ו, והוא בחינת יו"ד מיני דפיקין, כנגד יו"ד הדיברות, והדופק הוא על ידי הרוח, כידוע, ועל כן הם עשרה מיני דפיקין, כנגד עשרת הדיברות, כי הרוח, שהוא הדופק, הוא בהתורה כנ"ל, והוא"ו הוא בחינת המשכת הרוח, והיינו מלאפום מלא פום, כי על ידי המשכת הרוח נשלם החיסרון, שזהו בחינת: הרחב פיך ואמלאהו שנתמלא החסרון כנ"ל, שזהו בחינת מלאפום מלא פום כנ"ל.....(תורה ח')

כי המלאפום הוא האותיות "מלא פום", להורות שכלי השפע, היינו הפה של הצדיק, הוא מלא מאלוקות של השם יתברך. (תורה לד')

כי היראה היא בחינת מלכות, והיא בחינות דלת, בגין דלית לה מגרמה כלום, כי אי אפשר לבוא ליראה כי אם על ידי התבוננות השכל בגדולתו, והשכל נקרא יוד כמו שכתב רש"י אז ישיר משה, שראוי לכתוב שר משה, אלא יוד על שם המחשבה נאמרה, וההמשכה מהשכל להיראה הוא בחינת ואו,........
......וכשנמשך השפע, צריך לעשות כלי לקבל השפע, שלא יינקו החיצונים ממנו, והכלי היא בחינת מם סתומה.......(תורה קפה)

כשם שיש צירים ודלתות לבית, כך יש צירים ודלתות לאשה, ומהשתי דלתין נעשה צורת ם

וזה אותיות אדם: מם סתומה הוא בחינת תענית, שהוא בחינת עולם הבא, דלית בה אכילה ושתיה ודלת הוא רמז לארבע יסודין, שנשפלים על ידי התענית, ונתעלה השכל הרמוז באלף......(תורה לז')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :