ואז נעשה יחוד בין חמה ללבנה,
שהשמש מאיר ללבנה ,ונעשה יחוד בין משה ויהושע , כי פני משה כפני החמה {ב"ב עה},ודא נקודה העליונה ,בחינת כסא , בחינת משה , כמו שכתוב {תהלים פ"ט} :וכסאו כשמש נגדי ,בחינת : ממעל לרקיע דמות כסא : והנקודה התחתונה היא יהושע ,בחינת לבנה , בחינת: ותחת רגליו כמעשה לבנת דא לבנה ,והוא"ו שבתוך האלף הוא הרקיע , הוא בחינת האוהל ,כמו שכתוב {שמות ל"ג} :ויהושע בן נון לא ימיש מתוך האוהל : ואוהל הוא רקיע כמו שכתוב {ישעיה מ} :וימתחם כאוהל לשבת ,וכתיב {תהלים ק"ד } : נוטה שמים כיריעה , וזה {שמות כו }יריעות האוהל . {לקוטי מוהר"ן }
* לעתיד לבוא יהיה אור הלבנה כאור החמה
ובזאת אנחנו חייבים להודות ולהלל כל ימי חיינו לעושה לנו אורים גדולים כי לעולם חסדו ,את השמש לממשלת ביום ,הוא אדמו"ר מוהר"ן זצ"ל הנמשל בגבורת מאורו וזריחתו להשמש שעיקר יהיה ביום , שמרמז על הגאולה שאז יתגלה גם ספרו הגנוז וספרו הנשרף ,וגם עוצם הנוראות שבפרדס תורותיו ומעשיותיו של עכשיו . ואת הירח לממשלת בלילה ,הוא תלמידו הקדוש מוהרנ"ת ז"ל הנמשל ללבנה על אשר זכך וצרף את גופו עד שקיבל בעצמו את אור השמש להזריחו גם בעומק החושך
שבדורותינו אלה, ולהחיות ולהשיב בזה גם את כל חלושי הראות שמחמת גודל כהיון עיניהם אין יכולים להביט באור השמש בעצמו .{כוכבי אור }
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה