ולבאר הענין כי הכלל הוא שעיקר גדולת האדם שיכול לזכות שיהיה לו ממשלה על המלאכים הוא מחמת שהאדם ירד למקום נמוך ומגושם כזה שהוא גשמיות העפר שהוא תכלית גשמיות המקום ועי"ז יש לו בחירה ונסיונות הרבה וכשזוכה לתקן מעשיו אזי זה האדם דייקא יכול לזכות לעלות לבחי' מקומו של עולם ולמשול על המלאכים. ועיקר זכותו וגדולתו הוא דייקא מחמת שהוא בתכלית תכלית גשמיות המקום וכנ"ל. וזה הצדיק שזוכה לזה באמת יכול לדון לכף-זכות גם את כל העולם כולו מחמת שיודע מקומו של כ"א וא' שעי"ז נכשל במה שנכשל ח"ו ויכול לזכותו ולהעלותו ממקומו לבחי' למעלה מהמקום ולתקן הכל שזה ובחי' מה שיכול לעשות ראש השנה וכו' כמבואר ומובן כ"ז לעיל.
ולזכות לכל זה הוא ע"י שאוחז א"ע בבחי' כסא הכבוד שהוא שרשי נשמות ישראל שזהו בחי' תיקון המשכן וכל נפשות ישראל סביביו וכו' וכנ"ל כי כל שרשי הנפשות נמשכין מהמשכן וביהמ"ק שהם בחי' כסא הכבוד כנ"ל. וע"כ נקרא הביהמ"ק חדר המטות ע"ש שהוא פריין ורביין של ישראל כשחז"ל. היינו שמשם נמשכין כל שרשי הנשמות וכנ"ל. וזה בחי' הנה מטתו שלשלמה ופרש"י זה המשכן ששים גבורים סביב לה ופרש"י שהם ס' ריבוי נפשות בית ישראל. היינו כנ"ל שכל הס' רבוא נפשות ישראל נמשכין מהמשכן וביהמ"ק כי שם שורשם כנ"ל. וזהו כולם אחוזי חרב מלומדי מלחמה וכו' כי כל בני ישראל צריכין להיות מלומדי מלחמה לעמוד במלחמה הגדולה שבזה העולם שלא יפילו אותם קנאת המלאכים שמשם כל כחות היצר הרע של כל אדם כנ"ל. וע"כ נקראים כולם יוצאי צבא כמבואר בפרשת במדבר כי כ"א מישראל מקטן ועד גדול הוא מוכרח ומחויב להיות איש מלחמה לצאת בצבא ללחום מלחמת ה' בזה העולם ועיקר הכוח ע"י שיקשר עצמו עם כלל נפשות ישראל ע"י הצדיק האמת שיכול לאחוז עצמו בכסא הכבוד וכנ"ל. (ליקוטי הלכות - חשן משפט הלכות ערב הלכה ה - לג)
רבי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
ולזכות לכל זה הוא ע"י שאוחז א"ע בבחי' כסא הכבוד שהוא שרשי נשמות ישראל שזהו בחי' תיקון המשכן וכל נפשות ישראל סביביו וכו' וכנ"ל כי כל שרשי הנפשות נמשכין מהמשכן וביהמ"ק שהם בחי' כסא הכבוד כנ"ל. וע"כ נקרא הביהמ"ק חדר המטות ע"ש שהוא פריין ורביין של ישראל כשחז"ל. היינו שמשם נמשכין כל שרשי הנשמות וכנ"ל. וזה בחי' הנה מטתו שלשלמה ופרש"י זה המשכן ששים גבורים סביב לה ופרש"י שהם ס' ריבוי נפשות בית ישראל. היינו כנ"ל שכל הס' רבוא נפשות ישראל נמשכין מהמשכן וביהמ"ק כי שם שורשם כנ"ל. וזהו כולם אחוזי חרב מלומדי מלחמה וכו' כי כל בני ישראל צריכין להיות מלומדי מלחמה לעמוד במלחמה הגדולה שבזה העולם שלא יפילו אותם קנאת המלאכים שמשם כל כחות היצר הרע של כל אדם כנ"ל. וע"כ נקראים כולם יוצאי צבא כמבואר בפרשת במדבר כי כ"א מישראל מקטן ועד גדול הוא מוכרח ומחויב להיות איש מלחמה לצאת בצבא ללחום מלחמת ה' בזה העולם ועיקר הכוח ע"י שיקשר עצמו עם כלל נפשות ישראל ע"י הצדיק האמת שיכול לאחוז עצמו בכסא הכבוד וכנ"ל. (ליקוטי הלכות - חשן משפט הלכות ערב הלכה ה - לג)
רבי נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה