אִם אֵין יֵצֶר הָרָע לְאָדָם אֵין עֲבוֹדָתוֹ נֶחֱשֶׁבֶת כְּלָל, וּבִשְׁבִיל זֶה מַנִּיחַ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֶת הַיֵּצֶר הָרָע שֶׁיִּתְפַּשֵּׁט כָּל כָּךְ עַל הָאָדָם, אַף עַל פִּי שֶׁעַל יְדֵי זֶה מֵבִיא אֶת הָאָדָם לְמַה שֶּׁמְּבִיאוֹ, אַף עַל פִּי כֵן הַכּל כְּדַאי אֶצְלוֹ יִתְבָּרַךְ, בִּשְׁבִיל הַתְּנוּעָה טוֹבָה, מַה שֶּׁבְּתֹקֶף הִתְגַּבְּרוּתוֹ שֶׁל הַיֵּצֶר הָרָע יִתְגַּבֵּר עָלָיו הָאָדָם לִבְרחַ מִמֶּנּוּ שֶׁזֶּה יָקָר אֶצְלוֹ יִתְבָּרַךְ יוֹתֵר מֵאִלּוּ עָבַד אוֹתוֹ אֶלֶף שָׁנִים בְּלִי יֵצֶר הָרָע (ליקוטי תנינא מט')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים ארמון המלך
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה