"להודיע, להודיע, להודיע, להודיע" - נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

בפורים רבי ישראל (קרדונר) עליו השלום הוא התחיל לשתות בבית ורקד בבית, וראיתי בכל רגע שעובר יותר, הוא יוצא מן העולם לעולם אחר [לעולם הבא] כן (סבא צוחק), על-כל-פנים הוא הגיע, הוא התחיל ללכת מהבית, מהדלת לרחוב להודיע, להודיע שזה פורים, שזה "להודיע, להודיע, להודיע, להודיע", אני הלכתי איתו, והוא הלך כל, כל רחוב, למקום סלונים, וחסידי סלונים הם לצים, הם מתלוצצים מברסלב, אז משמה, משמה הלך ונכנס לבית וכולם ישבו ושתו יין והשתכרו, כן, והוא נכנס כמו לבית שלו ורקד, אז אמר לי, היה שמה זקן אחד, רב ליישקה, רב ליישקה [בר קהת] רב... ניין, רב קהת הוא היה קרלין, הוא צעק עלי "אתה רוצה ל... אתה רוצה לעשות אותי חרש? אני כבר חרש, מה אתה רוצה ממני?" (סבא צוחק) [כן, מה הוא אמר רב ליישקה?] רב ליישקה אז אמר לי: "אתה מבין הריקודים שלו? של רבי ישראל (קרדונר)? אתה מבין מה זה? זה ריקודים פלאים, פלאים מאד", כן, ככה הוא אמר לי, הראש, הראש שלהם, הראש של המתנגדים, הראש שלהם, כן, הוא נתבטל בגלל הוא ראה את הריקודים של רבי ישראל, הוא נכנס בין מתנגדים, בין, בין עקרבים, נחשים ועקרבים, והוא עשה מהם אין ואפס (סבא צוחק), נו, מי ראה דבר כזה? איך היה לו גבורה כזה להיכנס לתוך, לתוך העוצם [העצם של הבעל דבר] כן, ולהגיד לו ולהראות לו "בא, בא, בא, בא, בא, אני לא מפחד ממך" (שיחות סבא מלך ישראל)

אין תגובות :