משחק השאח אצל רבינו

משחק השאח אצל רבינו:
פעם אחת שיחקו אצל רבינו במשחק השאח והדרך שבעת המשחק שוכחים את חרדת הכבוד (און מ'ווערט היימיש) ולא היה להם כל כך חרדת הכבוד ממנו ז"ל, ובאמצע באו הר' נתן והר' נפתלי אל הבית *באימה וביראה כנהוג*, וכשראו את זאת נפל להם חלישות הדעת. ענה ואמר להם רבינו ז"ל אתם אינכם מהחיל שלי. וסיפר להם מעשה, שמלך אחד לקח פעם אחת את ידידו לחדר מיוחד ושיחק עימו בהשאח, והדרך וכו' כנ"ל. ושכח המלך שהוא מלך, וכן הידיד שכח שהוא שוחק עם המלך ושיחקו כשני אנשים פשוטים, פעם נצח המלך ופעם נצח הידיד וכו', ושכח מעט היראה. ובעת הזאת היו נצרכים להמלך איזו שרי המלוכה, ונכנסו אליו באימה וביראה כנהוג. והתחיל הידיד להביט על עצמו הלא הוא שוחק עם המלך! ולא שיחק בטוב מכיוון שלא ינצח את המלך. ויאמר לו המלך מה זה? זה אין ענין שלך, עימם אני מנהיג מדינות, ואיתך אני שוחק בשאח. וכן הראה רבינו ז"ל בידיו על מוהרנ"ת ורבי נפתלי ז"ל, ואמר, עימם אני מנהיג מדינות, ואתכם אני שוחק בהשאח.
(כוכבי אור ספורים נפלאים רב')
נ נח נחמ נחמן מאומן עכשיו בירושלים סבא הוא רבי נחמן בעצמו בחיר הבריאה

אין תגובות :