מִי שֶׁאֵין כַּוָּנָתוֹ אֶל הָאֱמֶת בְּוַדַּאי אֵין זֶה נִצָּחוֹן כְּלָל

עָתִיד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִתְבּעַ אֲפִלּוּ עֶלְבּוֹן סוּסִים מִיַּד רוֹכְבֵיהֶם כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם.לִבְרָכָה מִכָּל שֶׁכֵּן דָּמִים שֶׁל בְּנֵי אָדָם. מִכָּל שֶׁכֵּן וְכָל שֶׁכֵּן מִי שֶׁעָמַד כְּנֶגֶד יִשְׂרָאֵל, וְשָׁפַךְ דַּם יִשְׂרָאֵל וְצִעֵר אוֹתָם מֵחֲמַת עֵינוֹ הָרָעָה וְנִצְחוֹנוֹ הָרַע שֶׁבְּוַדַּאי יִהְיֶה אַחֲרִיתוֹ לְהַכְרִית, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב כִּי דרֵשׁ דָּמִים אוֹתָם זָכָר וְכוּ', וּכְתִיב וְנִקֵּיתִי דָּמָם לא נִקֵּיתִי וְכוּ', וּכְמוֹ כֵן כָּל הַנִּצְחוֹנוֹת שֶׁל הֶבֶל אֲפִלּוּ שֶׁבֵּין יִשְׂרָאֵל בְּעַצְמָן, כִּי מִי שֶׁאֵין כַּוָּנָתוֹ אֶל הָאֱמֶת בְּוַדַּאי אֵין זֶה נִצָּחוֹן כְּלָל מֵאַחַר שֶׁלּא יַצְלִיחַ עַל יְדֵי זֶה הַנִּצָּחוֹן לְנַצֵּח, אַדְּרַבָּא יְקַבֵּל ענֶשׁ וּבוּשָׁה גְּדוֹלָה מֵחֲמַת זֶה וְיִצְטָרֵךְ לְהִכָּנַע בְּתַכְלִית הַהַכְנָעָה נֶגֶד הַמְנֻצָּח מִמֶּנּוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה אוֹ בָּעוֹלָם הַבָּא, כִּי הָאֱלקִים יְבַקֵּשׁ אֶת הַנִּרְדָּף . עַל כֵּן עִקַּר הַנִּצָּחוֹן הוּא נִצָּחוֹן נִצְחִי, דְּהַיְנוּ מִי שֶׁזּוֹכֶה לְנַצֵּחַ אֶת עַצְמוֹ לְנַצֵּחַ תַּאֲווֹתָיו וּמִדּוֹתָיו הָרָעִים וּלְנַצֵּחַ אֶת כָּל הָרוֹצִים לְמָנְעוֹ מִנְּקֻדַּת הָאֱמֶת וּלְהַרְחִיקוֹ עַל יְדֵי זֶה מֵאָבִיו שֶׁבַּשָּׁמַיִם חַס וְשָׁלוֹם כִּי מֵאַחַר שֶׁכַּוָּנָתוֹ לַשָּׁמַיִם בֶּאֱמֶת, הוּא מְנַצֵּחַ תָּמִיד אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה.  ( ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות ברכות הראיה ושאר ברכות פרטיות הלכה ה - ב) נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך שלנו הראש בית האמיתי מלך המשיח

אין תגובות :