ועל כן מצוה גדולה לאכול בפורים ולהרבות בסעודה מאד כי עיקר שלימות הדעת ותיקונו והכנעת הכסילות שמשם יניקת המן כנ"ל הוא על ידי אכילה כשהוא בכשרות כנ"ל . שזה נעשה על ידי הצדקה ומקרא מגילה כנ"ל. ועל כן נוהגין לעשות עיקר הסעודה סמוך לערב. אחר שעשו התיקונים של הפורים שעל ידם נשלם הדעת כנ"ל אז הותרה האכילה והוא מצוה גדולה להרבות בסעודה כי אז האכילה הוא עיקר שלימות הדעת כנ"ל ועל כן מתענין קודם פורים תענית אסתר. כי התענית הוא תיקון תאוות אכילה. (ליקוטי הלכות הלכות פורים הלכה ב' אות א')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה