ואף שהוא אצל הצדיק אינו יכול לטעום ולהבין ולראות אורו הגדול

לפעמים יש שנחשך אצל אחד אור הצדיק ואינו זוכה להבין ולראות אורו הגדול ואף שהוא אצל הצדיק אינו יכול לטעום ולהבין ולראות אורו הגדול של הצדיק שעל ידו יוכל לבוא לתכלית הטוב וכמו שמצינו גבי עפרון שמקום מערת המכפלה שהוא שער גן עדן שדרך שם עולים כל הנשמות ואורו גדול מאד אף על פי כן אצלו היה מקום חושך ואפלה ועל כן מכרו בשמחה רבה לאברהם כמובא וכמו כן כשנחשך אור הצדיק שהוא מאיר בכל העולמות, מכל שכן בעולם הזה ואף על פי כן אצלו אינו מאיר כלל אדרבא הוא חושך אצלו וזה מחמת עכירת המעשים וכסילות השכל שעל ידי מעשים רעים נתחשך שכלו בכסילות דהיינו דעות נפסדות וחכמות נכריות כמו שכתוב: "חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו" כי על ידי מעשיהם הרעים אינם יכולים להשתמש כלל בשכלם להיטיב כי אם להרע ועל ידי כסילות השכל על ידי זה אינו יכול לראות ולהבין אור הצדיק (ליקוטי מוהר"ן תורה יז')
סבא ישראל רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים רבי נחמן בעצמו

תגובה 1 :

אני נ נח נחמ נחמן מאומן אמר/ה...

ואם כבר נדמה לו שמצא את הצדיק האמת,
בודאי זה צריך לבקש ולחפש עוד יותר ויותר,
כי יכול להיות שהוא יושב אצל הצדיק ועדין אורו חשוך אצלו
ואינו מרגיש נעימות אמיתת עצותיו הקדושים וכו',
ומחמת זה הוא רחוק עדין מתקונו.
וכמו שמבואר בהתורה ויהי הם מריקים בסימן י"ז מזה, עין שם.
כי עקר החיפוש הוא אחר הרוח הקודש של הצדיק כנ"ל.
ולזה צריכים יגיעה גדולה וחיפוש הרבה עד שימצא.ואם יחפש בודאי ימצא.
כי אין הקדוש-ברוך-הוא בא בטרוניא עם בריותיו ויגעתי ומצאתי תאמין וכו',
כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה: (ליקוטי הלכות)