כי התורה והעולם הם בבחינת גוף ונפש כי כל העולם הוא בבחינת גוף לגבי התורה שהוא הנפש והחיות של כל העולם, כי כמו שאין לגוף שום תנועה וחיות כי אם ע"י הנפש כמו כן אין להעולם שום קיום וחיות כי אם ע"י התורה שהיא עיקר החיות והקיום של כל העולם כמו שכתוב כי הוא חייך וכו'. וכשמתגברים הבלי העולם על התורה דהיינו שהאדם מתבטל ושוכח את התורה הקדושה ע"י הבלי עולם המעשה זהו בחינת שינה. כי כמו השינה בגשמיות שהוא ע"י כבידות הגוף שעי"ז מסתלק השכל בבחינת שינה, כמו כן ממש הוא בחי' שינה הנ"ל ע"י שמתגבר העולם על התורה וכנ"ל. וע"כ צריכין לעוררו ע"י סיפורי מעשיות. כי הצדיק האמת יודע התורה הנעלמת בכל מעשה העולם מתחילה ועד סוף ויודע להלביש הפנים של התורה בכל מעשה העולם. ועי"ז דייקא הוא מעורר מהשינה שבא ע"י התגברות מעשה העולם הזה על עבודת התורה. (ליקוטי הלכות הלכות גילוח הלכה ה' אות א')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה