וזה ויקרא יעקב לבניו ויאמר האספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים שביקש לגלות את הקץ וכו' כי עיקר הקץ תלוי בעצה שלימה הנ"ל שתתגלה ע"י משיח שנקרא פלא יועץ. כי עיקר קץ הגאולה תלוי בעצות עמוקות שהם עמוקים מאד מאד שאי אפשר לעמוד עליהם שום נביא וחוזה שעליהם נאמר כי ה' צבאות יעץ ומי יפר וכו. ועל כן הוא קץ הפלאות.......
ועל כן אמר הקבצו ושמעו בני יעקב. הקבצו דייקא. שגילה להם שעיקר יסוד תיקון העצה שהוא בחינת הקבצו. היינו שיהיה אחדות ואהבה ושלום בין ישראל שיתקבצו יחד לדבר זה עם זה מהתכלית האחרון. ועל ידי זה יזכו לשלימות העצה. כי ישראל ואורייתא כולא חד כפי השלום והאחדות שבין ישראל כמו כן נתאחד העצה יחד שהוא בחינת התורה שנקראת עצה כנ"ל כי י"ב אבני יעקב שנכללו יחד באבן שתיה שזהו בחינת שלימות העצה שכל זה תלוי באהבה ושלום בחינת אנן בחביבותא תליא. (לקוטי הלכות הלכות תענית הלכה ד' אות יג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
ועל כן אמר הקבצו ושמעו בני יעקב. הקבצו דייקא. שגילה להם שעיקר יסוד תיקון העצה שהוא בחינת הקבצו. היינו שיהיה אחדות ואהבה ושלום בין ישראל שיתקבצו יחד לדבר זה עם זה מהתכלית האחרון. ועל ידי זה יזכו לשלימות העצה. כי ישראל ואורייתא כולא חד כפי השלום והאחדות שבין ישראל כמו כן נתאחד העצה יחד שהוא בחינת התורה שנקראת עצה כנ"ל כי י"ב אבני יעקב שנכללו יחד באבן שתיה שזהו בחינת שלימות העצה שכל זה תלוי באהבה ושלום בחינת אנן בחביבותא תליא. (לקוטי הלכות הלכות תענית הלכה ד' אות יג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה