בכל השנה אומרים האל הקדוש ובראש השנה המלך הקדוש כי אף על פי ששם אל קדוש יותר כי זה השם הוא מהז' שמות שאינם נמחקים ושם המלך הוא בחינת כינוי שאין איסור למוחקו. אף על פי כן מזכירין בראש השנה שם מלך דייקא להורות שעכשיו נתגלה מלכותו מבחינת קדוש דייקא שהוא בחינת סתום ונעלם כי קדוש לשון הבדלה והפרדה כמובא. כי בכל השנה אין יכולים להתחיל כי אם מבחינת אל שהוא בחינת חסד שהוא מדה ראשונה משבעת ימי הבנין בחינת עולם חסד יבנה שמשם עיקר התחלת המאמרות המתגלים. אבל עכשיו עולה סוף מעשה במחשבה תחלה שבחינת מלכות היא מדה האחרונה בעוונותינו הרבים בפרט בגלותינו היא בבחינת ותרד פלאים כי רגליה יורדות מות עד שנתעלמה במקומות רעים הנ"ל. אבל בראש השנה ועשרת ימי תשובה שהוא התחלת התשובה על ידי בחינת אי"ה הנ"ל. על ידי זה נתגלה מלכותו מבחינת קדוש דייקא מבחינת המאמר סתום הנ"ל שאנו עוסקים לגלותו עתה על ידי התשובה שהיא בקשה וחיפוש אי"ה וכו' כנ"ל בחינת נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'. (ליקוטי הלכות - הלכות ראש השנה הלכה ו' אות ו')
הצדיק, הוא בעצמו בחינת החסד הנעלם הנ"ל, שיכול לקיים ולהחיות העולם תמיד, אפילו אם העולם רחוקים כמו שהם רחוקים. (אב"י הנחל השלם מכתב מו')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה