גם צריכין ליזהר שלא לשפוט ולדון את חבירו לכף חובה. שגם זה הוא בחינת פגם המשפט כמובן בדבריו ז"ל שכשיושב לדבר בחבירו כאלו רוצה לעשות יום הדין לשפוט את חבירו וכו' וצריך ליזהר בזה מאד שלא לעוות המשפט כי המשפט לאלהים הוא. אבל האדם אסור לדון ולשפוט את חבירו כי אל תדון את חבירך עד שתגיע למקומו . ועיקר תיקון המשפט בכל אדם הוא ליזהר מאד מאד שלא להרהר אחר משפטיו של הקדוש ברוך הוא לידע ולהאמין תמיד כי צדיק ה' וישר משפטיו. וכל מה שעובר עליו הכל לטובה. כי מי שמהרהר ח"ו איזה הרהור על משפטיו ודרכיו יתברך זה עיקר פגם המשפט ...
(ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות עירובי תחומין הלכה ו - י)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
(ליקוטי הלכות - אורח חיים הלכות עירובי תחומין הלכה ו - י)
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה