כל התאוות, בפרט תאוה הכלליות הוא על-ידי עכירת הדמים, על-כן כשהבעל דבר מסית את האדם להטעותו לאיזה דרך לא טוב על-ידי האמת שלו, בפרט כשמסיתו להחזיק במחלוקת מחמת האמת שלו, צריך להסתכל על עצמו אם הוא זך ונקי מהתאוות, בפרט מתאווה הנ"ל. ומאחר שיודע בעצמו שאינו נקי, איך אפשר לו להעמיד על האמת שלו, בפרט לרדוף אחר איש ישראל, מכל שכן אחרי רבים, כי האמת הברור, בחינת אמת לאמיתו אין זוכה כי אם הצדיק האמת שהוא בחינת נקי כפים באמת, שהוא נקי מכל התאוות, בפרט מתאוה הכלליות לגמרי שאין לו שום עכירת הדמים, ורק הוא זוכה לאמת לאמיתו. ושאר העולם עיקר האמת שלהם הוא לידע שהם רחוקים מהשגת הדעת האמיתי, רק צריכין להתחזק באמונה וכנ"ל.
(לקוטי הלכות - יורה דעה ב, הלכות רבית, הלכה ה)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
(לקוטי הלכות - יורה דעה ב, הלכות רבית, הלכה ה)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה