מה שצדיקי אמת נוהגין לפעמים לרחק איזה אדם בתחילה כל זה הוא בשביל נסיון לטובתו כי ההתרחקות הוא תכלית ההתקרבות. בבחינת שלום שלום לרחוק ולקרוב כי אי אפשר לקרב הרחוקים כי אם על ידי שיעמדו בנסיון של התרחקות שעל ידי זה נכנע הרע שלהם כנ"ל. כי ההתרחקות של הצדיק האמת זהו בחינת משפט הנ"ל שמכלכל דבריו במשפט ויודע איך לדבר עם כל אחד ואחד לקרב את זה ולרחק את זה הכל כפי המשפט שבלבו ועל ידי זה הוא בוחן ובודק ומנסה את אשר בלבבם אם הם באים להתקרב בלב שלם. וכשהם עומדים בנסיון ודוחקין עצמן להתקרב אף על פי שמרחקים אותם מאד, זהו בחינת בטישא הנ"ל שמבטשין גופם על ידי זה ומשברין כל המניעות שיש להם מבחוץ ומבפנים דהיינו היסורין שיש להם מהמונעים מבחוץ שלא להתקרב להצדיק והיסורים שיש להם מבפנים מההתרחקות של הצדיק בעצמו וכשמשברים כל אלו המניעות והיסורים על ידי זה נכנע הרע שנאחז בהם. ועל ידי זה דייקא הם מתקרבים להשם יתברך באמת
(ליקוטי הלכות - הלכות גרים - הלכה ג' - אות יא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה