שער החמשים זה בחינת שורש החיות העליון בקדושה העליונה מאד שהוא בחינת רוחו של משיח

ע"י טבילת מקוה ממשיכין בחינת פי שניים שזהו עיקר החיים בחינת מקור מים חיים הנמשכין מהשם יתברך ע"י הצדיק האמת שהוא עיקר הצינור שעל ידו נמשך כל החיות דקדושה וכל הברכות וכל ההשפעות שבעולם כידוע בכל הספרים הקדושים. ועל כן אי אפשר לקבל את התורה כי אם ע"י טבילת מקוה שזהו בחינת טבילת המקוה של שבועות שאז נמשך הטהרה ממקום גבוה מאד מבחינת שער החמישים כמו שכתוב בכוונות שבועות. כי שער החמשים זה בחינת שורש החיות העליון בקדושה העליונה מאד שהוא בחינת רוחו של משיח בחינת רוח אלקים המרחפת על פני המים שמשם עיקר המשכת בחינת פי שניים הנ"ל שהוא בחינת כלל קבלת התורה
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד')

וזה ידוע ששער החמישים אין מי שישיג כי אם משיח צדקינו ואפילו משה רבנו עליו השלום לא השיג כי אם מ"ט פנים 
(ליקוטי הלכות - הלכות העושה שליח לגבית חוב הלכה ג' אות יב')

סבא: השם של רבינו בתחילה נ' ובסוף נ', 'נחמן', וגם רבי 'נתן' בתחילה נ' ובסוף נ', כן
פלוני: ינון, ינון שמו
סבא: "ינון שמו" (סבא צוחק) 
פלוני: "ינון שמו"
סבא: נ'
פלוני: נ', יוא, משיח, זה משיח "ינון שמו" 
סבא: זה שער החמישים "נ נח" 
פלוני: זה כל הפתק שער החמישים
סבא: כן, כן 
(שיחות סבא המלך המשיח האמיתי רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים)

אין תגובות :