וזה בחינת ג' ספרים נפתחין בראש השנה צדיקים נכתבין ונחתמין לאלתר לחיים, רשעים לאלתר למיתה, בינונים תלויים ועומדים עד יום כיפור. וכבר תמהו המפרשים על מאמר זה ורובם מפרשים שעיקר הכוונה על חיים נצחיים ועל פי דרכינו יתבאר היטב בעזרת השם יתברך כי כל אלו שזוכין לאמונת חכמים ונוסעים לצדיקים אמיתיים על ראש השנה כולם נקראים בשם צדיקים על שם הצדיק שהם מקורבים אליו כי המחובר לטהור טהור ועל כן הם נחתמין לאלתר לחיים כי הצדיק האמת כוללם מיד בראש השנה בשכל הכולל בבחינת קודש קודשים...
ועל כן להיפך רשעים גמורים שהם החולקים גמורים על הצדיק האמת שהם עיקר הרשעים מאחר שהם היפך הצדיק האמת כי היפך הצדיק הוא רשע ועל כן בוודאי נחתמין לאלתר למיתה כי כשחולקין על הצדיק ואין להם אמונת חכמים הם בבחינת מיתה תמיד כי אין להם חיים כלל ....
בינונים הם אלו שאינם מקורבים לצדיקי אמת אבל אינם חולקים גם כן הם תלויין ועומדים עד יום כיפור שאז נכנס הכהן גדול לפני ולפנים להאבן שתיה קודש קודשים שכל הכולל ואז אם זוכין לשוב נמתק מעליהם הדין על ידי הכהן גדול מבחינת שכל הכולל וכו' כנ"ל כי עיקר ההמתקה והחיים משם מבחינת שכל הכולל כי שם ציוה ה' את הברכה חיים. רק המקורבין לצדיק שנקראים צדיקים נכללים שם מיד בראש השנה והבינונים תלויים עד יום כיפור שאז נכנס הכהן גדול לשם כנ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות פקדון ה' לח')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
ועל כן להיפך רשעים גמורים שהם החולקים גמורים על הצדיק האמת שהם עיקר הרשעים מאחר שהם היפך הצדיק האמת כי היפך הצדיק הוא רשע ועל כן בוודאי נחתמין לאלתר למיתה כי כשחולקין על הצדיק ואין להם אמונת חכמים הם בבחינת מיתה תמיד כי אין להם חיים כלל ....
בינונים הם אלו שאינם מקורבים לצדיקי אמת אבל אינם חולקים גם כן הם תלויין ועומדים עד יום כיפור שאז נכנס הכהן גדול לפני ולפנים להאבן שתיה קודש קודשים שכל הכולל ואז אם זוכין לשוב נמתק מעליהם הדין על ידי הכהן גדול מבחינת שכל הכולל וכו' כנ"ל כי עיקר ההמתקה והחיים משם מבחינת שכל הכולל כי שם ציוה ה' את הברכה חיים. רק המקורבין לצדיק שנקראים צדיקים נכללים שם מיד בראש השנה והבינונים תלויים עד יום כיפור שאז נכנס הכהן גדול לשם כנ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות פקדון ה' לח')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה