הצדיק מעלים עצמו בסיפורי מעשיות שנדמים כאלו הם רחוקים מהתורה

הצדיק מתנהג עם הבעל דבר בגניבה ורמאות כנ"ל כי כמו שהבעל דבר גנב לב האדם על ידי שהלביש את עצמו במצוות עד שהביאו לידי עבירות ר"ל, וגם המצוות בעצמן של הבעל דבר הם עבירות.
כמו כן עושה הצדיק כי הוא מתלבש את עצמו בסיפורי מעשיות שהם סיפורין דעלמא שנדמה לספורים של חול ושיחת חולין ובהם דייקא מעלים ומלביש הע' פנים של תורה

וכמו שמובא בזוה"ק בסבא משפטים כשנזדמן הסבא עם בני החבריא נדמה להם שמדבר דברי שטות שאמר עולימתא שפירתא דלית לה עיינין נפקת בצפרא וכו' עד שאמרו זה לזה שאסור להתחבר עמו כי קבלו מרשב"י שאסור להתחבר עם מי שאינו עוסק בדברי תורה רק בדברי שטות ומילין דעלמא וכו' ובאמת הסבא קדישא העלים והסתיר בסיפור זה שנדמה לשטות, תורה גבוה ונעלמת מאד עד שגילה להם אחרי זה עי"ז כל סודות גילגולי נשמות כמו שכתוב שם.

נמצא שהצדיק מעלים עצמו בסיפורי מעשיות שנדמים כאלו הם רחוקים מהתורה ובהם דייקא מעלים את התורה ועל ידי זה דייקא מוציא את הנופלים מאד מבין שיני הס"מ אפילו אלו שנפלו מכל הע' פנים של תורה שאי אפשר להוציאם בשום פנים הוא מוציא אותם על ידי סיפורי מעשיות הנ"ל עד שזוכין אחר כך שיתהפכו עונותיהם לזכיות ונעשה מהם תורה
(הלכות גניבה - הלכה ג' אות ג')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך

אין תגובות :