מלאכה גדולה ואמנות נפלא מאד מאד להאיר הדעת באנשים רחוקים

צריכין להאמין שכל חכמת האומנות של כל האומנין שבעולם כולם נמשכין בשרשן מחכמת התורה כי התורה היתה כלי אומנותו של יוצר בראשית כמו שכתוב ואהיה אצלו אמון אל תאמר אמון אלא אומן...

בכל דור ודור נתחדשים כמה וכמה חכמות ותחבולות בענין האומנות וכלי האומנות למהר להוציא כלי למעשהו (שהוא מה שעושין תחבולות הרבה שקורין משינין) וכל אלו האומנות והתחבולות וכליהם שיש בהם חכמה גדולה כולם נמשכין מחכמות התורה. וכל חיותם וקיומם הוא על ידי אמונת חכמים. כי החכמים האמיתיים שבכל דור ודור מתייגעים וטורחים בכל פעם להשלים את התורה לחדש בה חידושים אמיתיים...

הצדיקים החכמים האמיתיים עושים כמה אומניות ומלאכות נוראות בהתורה, ומשם נמשך הכח והחיות לכל בעלי אומנות ומלאכות בגשמיות שכל חכמות האומנות ותחבולות שלהם הכל נמשך מאמונת החכמים האמיתיים שמחדשים בתורה כנ"ל...

ותיקון הבריאה שמתקנים אותה על ידי כמה מלאכות ותחבולות שונות, נמשך מהחכמים האמיתיים שלהם ניתנה התורה לדורשה ולחדש בה וכו' שזה עיקר תיקון ושלימות התורה כי בלא החכמים האמיתיים אין יודעים מהתורה שום דבר. ומשם מחכמת האמת של החכמים שעושים על ידי זה כמה אומניות ומלאכות נפלאות בהתורה הקדושה, משם מקבלים כוחם כל בעלי אומנות בגשמיות לתקן כל דבר בגשמיות.
(ליקוטי הלכות - הלכות אומנין)

בוודאי הוא מלאכה גדולה ואמנות נפלא מאד מאד להאיר הדעת באנשים רחוקים כאלה שנכשלו כמו שנכשלו רחמנא ליצלן, במזידין גמורים בעוונות עצומים מאד. והצדיק הוא רחמן כזה שאפילו להם הוא מאיר בטובו ורחמיו הדעת הקדוש, ומודיע להם כי גם בכל מקומות המטונפים מאד מאד שנפלו לשם - גם שם נמצא ה' יתברך ועדיין עדיין ה' איתם ואצלם וקרוב להם. 
(אב"י הנחל השלם - מכתב יב')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :