...כי באמת מי שמבטל עצמו בתכלית עד שזוכה לחיים הנ"ל באמת שהם ענוה אמיתית הוא אינו צריך להשפיל עצמו לעפר ממש אדרבא הוא יכול למלוך ולהשתרר ולהתפאר עצמו בכל מיני התפארות. ואף על פי כן הוא עניו באמת כמו שמצינו בגדולי הצדיקים שהתפארו את עצמם בכמה התפארות.
כמו רשב"י שאמר באידרא אסהדנא עלי וכו'. וכן אמר ראיתי בני עליה וכו'. אם שנים הם אני וכו' (סוכה מה). וכן בכמה וכמה גדולי התנאים ואמוראים שהיו מתפארים עצמם בכמה התפארות (עיין סוף סוטה).
ולכאורה נדמה שהוא נגד דרכי הענוה אבל באמת זהו עיקר תכלית שלימות הענוה האמיתית כאשר שמעתי והבנתי ממנו ז"ל. כי עיקר הענוה שיוכל לכתוב על עצמו והאיש משה עניו מאד וכו'.
(ליקוטי הלכות - הלכות תפילין ו' אות ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך
כמו רשב"י שאמר באידרא אסהדנא עלי וכו'. וכן אמר ראיתי בני עליה וכו'. אם שנים הם אני וכו' (סוכה מה). וכן בכמה וכמה גדולי התנאים ואמוראים שהיו מתפארים עצמם בכמה התפארות (עיין סוף סוטה).
ולכאורה נדמה שהוא נגד דרכי הענוה אבל באמת זהו עיקר תכלית שלימות הענוה האמיתית כאשר שמעתי והבנתי ממנו ז"ל. כי עיקר הענוה שיוכל לכתוב על עצמו והאיש משה עניו מאד וכו'.
(ליקוטי הלכות - הלכות תפילין ו' אות ה')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה