ויצא משה לקראת חתנו וישתחו וישק לו וישאלו איש לרעהו לשלום ויבואו האהלה
(שמות - פרשת יתרו)
וישאלו איש לרעהו לשלום הנאמר במשה ויתרו, ואמרו רז"ל מי הקרוי איש זה משה, וכמה היו רחוקים זה מזה, משה קיבל התורה מפי הגבורה ויתרו נתגייר ממקום רחוק וטמא מאד כי לא הניח עבודה זרה שלא עבדה. בפרט בעת שבא למשה שעדיין לא נתגייר רק שרצה להתגייר.
ואף על פי כן קוראם איש ורעהו, כי כך דרכו של הצדיק הגבוה מאד שהוא בחינת משה שהוא מוריד את עצמו ומקרב את עצמו כל כך למי שיש לו איזה רצון להתקרב אל האמת שהוא מקרב את עצמו אליו כל כך כאילו היה חברו ממש כאילו הם איש ורעהו.
(ליקוטי הלכות - בכור בהמה טהורה הלכה ד' אות כ"ב)
אני כותב לשזר, להנשיא: "אחי יקירי, אחי יקירי, חברי יקירי, מדוע אתה יושן? מה יש? מה יהיה ממך?", כן, כן {סבא צוחק} , אישתו אמרה לי: "הוא יושן, שזר, הוא יושן עכשיו", אז אחותו אמרה: "הוא אמר, שאפילו אם ישן, לעורר אותו" {סבא צוחק}
(שיחות סבא המלך המשיח)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
(שמות - פרשת יתרו)
וישאלו איש לרעהו לשלום הנאמר במשה ויתרו, ואמרו רז"ל מי הקרוי איש זה משה, וכמה היו רחוקים זה מזה, משה קיבל התורה מפי הגבורה ויתרו נתגייר ממקום רחוק וטמא מאד כי לא הניח עבודה זרה שלא עבדה. בפרט בעת שבא למשה שעדיין לא נתגייר רק שרצה להתגייר.
ואף על פי כן קוראם איש ורעהו, כי כך דרכו של הצדיק הגבוה מאד שהוא בחינת משה שהוא מוריד את עצמו ומקרב את עצמו כל כך למי שיש לו איזה רצון להתקרב אל האמת שהוא מקרב את עצמו אליו כל כך כאילו היה חברו ממש כאילו הם איש ורעהו.
(ליקוטי הלכות - בכור בהמה טהורה הלכה ד' אות כ"ב)
אני כותב לשזר, להנשיא: "אחי יקירי, אחי יקירי, חברי יקירי, מדוע אתה יושן? מה יש? מה יהיה ממך?", כן, כן {סבא צוחק} , אישתו אמרה לי: "הוא יושן, שזר, הוא יושן עכשיו", אז אחותו אמרה: "הוא אמר, שאפילו אם ישן, לעורר אותו" {סבא צוחק}
(שיחות סבא המלך המשיח)
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה