חבל דקדושה


וזהו אשר כרת את אברהם וכו' לאמר לך אתן ארץ כנען וכו' כי עיקר תכלית קבלת התורה ותכלית ההתקרבות לצדיקים בכל דור ודור. עיקר התכלית הוא ארץ ישראל, דהיינו לזכות לאמונת חידוש העולם. שהיא בחינת ארץ ישראל וכנ"ל. וזהו בחינת חבל נחלתכם. 'חבל' דייקא, כי בארץ ישראל שהיא בחינת התקרבות לצדיקים אמיתיים בחינת אמונה כנ"ל שם קשור החבל דקדושה. אשר כל מי שמתקרב לשם, דהיינו להצדיק ולארץ ישראל שעל ידי זה זוכה לאמונה שלמה. אזי הוא קשור לה' יתברך בחבל דקדושה לעולמי עד ולנצח נצחים. אשר לא ינתק ולא יהרס לעולם בבחינת בחבלי אדם אמשכם בעבותות אהבה. וכמבואר לעיל באריכות. שכל זמן שמשתדלין ומחפשין להתקרב לצדיקי אמת. אזי אפילו אם חס ושלום, נופלים כמו שנופלים אינו נחשב נפילה כלל, כי אדרבא, אז יעלה ניצוצות יותר ממקומות הרחוקים ביותר וכנ"ל:


והוא ממש כמו שמשלשלין אחד על ידי חבל לתוך עמקי מצולות ים ותהומות תחתיות. כדי שיחפש ויבקש שם אוצרות יקרות ואבנים טובות ונפלאות מאד. וכל זמן שהוא מקושר בהחבל לא יהיה נאבד לעולם. כמו כן הוא ממש. שכל זמן שמתקשרין עצמו לצדיקי אמת. ומתגעגעין אחריהם ומחפשין אותם על ידי זה מקשרין עצמן לחבל דקדושה. ואזי בכל מקום שיורד לשם יעלה אותו הצדיק משם על ידי החבל דקדושה שמקושר בו. ולא די שיעלה אותו משם. אך גם הירידה והנפילה תהיה תכלית העליה. כי על ידי נפילתו וירידתו למקומות כאלה. יעלה משם ניצוצות קדושות ויקרות הרבה שלא היה אפשר להעלותם על ידי שום צדיק כי אם על ידו דייקא וכנ"ל.
(ליקוטי הלכות - ברכת הריח ד' אות מו')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :