דרשו ה' ועוזו בקשו פניו תמיד

וזה פירוש דרשו ה' ועוזו בקשו פניו תמיד. דרשו ה' שצריכין לדרוש ולבקש את ה' יתברך מאד לזכות לאמונה שלמה באמת. ומפרש הפסוק איך מבקשין את ה' יתברך. הינו איך זוכין לאמונה. וזה 'עוזו'. עוזו זה הצדיק האמת שנקרא עוז, כי הצדיק הוא גיבור הכובש את יצרו. והוא עז כנמר בעבודתו יתברך. והוא נותן עוז ותעצומות לה' יתברך כביכול, בבחינת תנו עוז לאלקים. ובשביל זה הצדיק נקרא עוזו.

וזהו, דרשו ה' ועוזו. שצריכין לבקש את ה' יתברך, היינו לזכות לאמונה שלמה. וזה אי אפשר כי אם על ידי שידרשו ויבקשו ויחפשו את ה' 'ועוזו', היינו הצדיק. כמבואר לעיל שצריכין לבקש את הצדיק מאד, ועל ידי זה דייקא דורשין את ה' וזוכין לאמונה שלמה כנ"ל.

וזהו, בקשו פניו תמיד. 'פניו' הם הצדיקים שנקראים אנפי שכינתא כמובא בזוהר הקדוש. וכמו ששמעתי זה מפי רבנו זכרונו לברכה, היינו שצריכין לחפש ולבקש פני ה' שהם הצדיקים, צריכין לחפשם ולבקשם תמיד עד שיזכה למוצאם להתקרב להם, כי עיקר האמונה וההתקרבות לה' יתברך תלוי בהם כנ"ל.
(ליקוטי הלכות - ברכת הריח ד' אות מו')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :