משיח שיבוא במהרה בימינו, שהוא בחינת הדרת פנים

כשראו המן ואחשורוש שעדיין לא נגאלו ישראל ולא נתעוררו משינתם, על-כן סבר שלא יגאלו ויתעוררו עוד, כי עד השבעים שנה יש תקוה להתעורר משינה מאחר שעדיין לא נפלו מכל השבעים פנים, ועל-כן היה ראוי שיהיה הגאולה תכף ומיד בסוף השבעים שנה ולא תאחר אפילו רגע, כי כשיתעכב יותר משבעים שנה ונופלים חס ושלום מכל השבעים פנים, אזי קשה מאד להתעורר מהשינה כי אם על-ידי בחינת הדרת פנים, שזה אי אפשר להיות כי אם על-ידי משיח שיבוא במהרה בימינו, שהוא בחינת הדרת פנים, בבחינת ועד עתיק יומין מטא וכו'. עתיק יומין זה בחינת הדרת פנים.

ועל-כן כשראו שלא נגאלו בסוף השבעים שנה, כי טעו בחשבון, כמו שאמרו רז"ל, על-כן נתייעצו להגביר השינה עליהם ולהפילם מכל השבעים פנים, שהם בחינת שבעים שנה על-ידי האכילה, שעל-ידי זה נופלים לבחינת שינה כנ"ל, ועל-כן עשו סעודה בסוף השבעים שנה כדי שיהנו ישראל מהם, כי זה ידוע שכל סעודתו של אותו רשע היה כדי להכשיל ישראל באכילת איסור וכנ"ל.

וזה שאמרו רז"ל בימים ההם כשבת המלך על כסא מלכותו וכו', כשנתישבה מלכותו, כי חשב וטעה וכו', כי על-ידי טעותו שסבר שכבר כלו השבעים שנה ולא נגאלו, על-כן לא יגאלו עוד, כי יפלו, חס ושלום, לשינה יותר משבעים שנה כנ"ל. ועל-כן עשה משתה דייקא כדי להכשיל ישראל כדי להגביר עליהם השינה ולהפילם, חס ושלום, מכל בחינת השבעים שנה, שהם בחינת שבעים פנים של תורה כדי שעל-ידי זה תתקיים מלכותו כנ"ל, ועל-כן באותו סעודה יעץ המן הרשע להרוג את ושתי המלכה, שכל זה היה עצת הסטרא אחרא וכונתה היה כדי שעל-ידי זה יתגלגל הדבר-ותילקח אסתר אל בית המלך, כדי להביא בחינת מלכות בהסתרה יתרה ביניהם, אבל באמת היה כח במרדכי לגלות ההסתרות, (כמו שכתב רבנו שם), וגם יש לו כח לעוררם ולהקימם מהשינה והנפילה מכל השבעים פנים, על-ידי פגם האכילה הנ"ל, כי מרדכי הוא בחינת רב חסד, בחינת הדרת פנים, בחינת עתיק יומין, בחינת סיפורי מעשיות של שנים קדמוניות שעל-ידי זה יכולין לעורר מהשינה של כל השבעים פנים הנ"ל, כי מרדכי בגימטריא רב חסד, (כמובא במאמר הנ"ל): 
(ליקוטי הלכות - הלכות פורים הלכה א' אות א')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :