מָשִׁיחַ שֶׁנִּצַּח הַמִּלְחָמָה - עַד שֶׁזָּכָה לְהִתְפָּאֵר שֶׁזּוֹכֵר לָאו כְּלוּם

כָּל הַתִּקּוּן עַל-יְדֵי בְּחִינַת מָשִׁיחַ שֶׁנִּצַּח הַמִּלְחָמָה כָּל כָּךְ וְיָגַע בִּמְסִירַת נֶפֶשׁ כָּל כָּךְ כָּל כָּךְ עַד שֶׁזָּכָה לְהִתְפָּאֵר (עֶר גִּידֵיינְקְט גָּאר נִיט וְכוּ' וְעַיֵּן בַּמַּעֲשֶׂה הַנִּזְכָּר לְעֵיל) שֶׁזּוֹכֵר לָאו כְּלוּם וְכוּ':

כִּי הוּא יוֹדֵעַ מַה שֶּׁנַּעֲשֶׂה עִם הַנְּשָׁמָה מִקֹּדֶם הָאֲצִילוּת עַד תְּחִלַּת הַצִּמְצוּם. עַד כָּל הַצִּמְצוּמִים שֶׁבְּכָל עוֹלָם וְדַרְגָּא שֶׁכְּלוּלִים בִּבְחִינַת נֶפֶשׁ רוּחַ נְשָׁמָה שֶׁהֵם בְּחִינַת מַראֶה טַעַם רֵיחַ, עַד שֶׁהִתְחִילוּ לְהִתְגַּשֵּׁם הַכֵּלִים בִּבְחִינַת אוֹר מַיִם רָקִיעַ וְכוּ' עַד שֶׁיָּצָא מִבֶּטֶן אִמּוֹ לְזֶה הָעוֹלָם הַגַּשְׁמִי וְכוּ'.


וְהוּא עוֹסֵק בְּתִקּוּן הָעוֹלָם יוֹתֵר מִכֻּלָּם. כִּי כֻּלָּם מְתַקְּנִים הַרְבֵּה מְאֹד, אֲבָל עֲדַיִן לֹא נִגְמַר תִּקּוּנָם. וְעַל-כֵּן עֲדַיִן הַגָּלוּת מִתְאָרֵךְ וּמַלְכוּת דְּסִטְרָא אָחֳרָא מִתְפַּשֵּׁט שֶׁרוֹצֶה לְהַעְלִים מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה. עַל-כֵּן כָּל שְׁלֵמוּת הַתִּקּוּן עַל-יְדֵי בְּחִינַת מַלְכוּת מָשִׁיחַ שֶׁיָּבוֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, שֶׁהוּא לְהַמְשִׁיךְ סוֹף מַעֲשֶׂה מִמַּחֲשָׁבָה תְּחִלָּה. וְסוֹף מַעֲשֶׂה הוּא בְּחִינַת הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ שֶׁזֶּה עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה.

אני לא זכרתי בעטליר אחד, ורבינו הקדוש מספר לי מעשה של שבעה בעטלירס. ואני הייתי צועק בתפילה, אני אהבתי לצעוק לשם בתפילה. אני זוכר את המיטה עם האמא בזמן שנולדתי, אני זוכר שאני רציתי לאכול והאמא לא היה לה מספיק חלב, היא לא אכלה ולא שתתה, אני סבלתי! לא היה לי חלב לאכול....
(מתוך ישראל סבא)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :