מפרשת השבוע

וַיִּשְׁלָחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבְרוֹן 
(בראשית - וישב לז' פסוק יד')

וזהו וישלחהו מעמק ודרז"ל מעצה עמוקה של הצדיק הקבור בחברון. כי אתה מרום לעולם ה' וידו על העליונה תמיד ואעפ"י שמסר הבחירה לאדם. ועל כן ההכרח לעזוב את האדם שיבחור לו עצה כרצונו. אף על פי כן השם יתברך גומר תמיד כרצונו כי עצת ה' לעולם תעמוד וכתיב כי ה' צבאות יעץ ומי יפר.
(ליקוטי הלכות - תענית הלכה ד' אות ה')

רבי ישראל קרדונר הוא בא מחברון לטבריה ומצא אותי בטבריה, ואיני יודע כלל, אבל זה אני יודע, רבי ישראל קרדונר היה בחברון, והוא בא לטבריה, מצא אותי בטבריה, זה אני יודע.
(שיחות סבא המלך)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
שִׁמְעוּ-נָא, הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתִּי וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים, בְּתוֹךְ הַשָּׂדֶה, וְהִנֵּה קָמָה אֲלֻמָּתִי, וְגַם-נִצָּבָה; וְהִנֵּה תְסֻבֶּינָה אֲלֻמֹּתֵיכֶם, וַתִּשְׁתַּחֲוֶיןָ לַאֲלֻמָּתִי 
(בראשית וישב לז' פסוק ו'-ז')

וְזֶה שֶׁחָלַם, "וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים בְּתוֹךְ הַשָֹּדֶה" שֶׁפֵּרוּשׁוֹ, קְשָׁרִים, הַיְנוּ בְּחִינַת צִמְצוּמִים הַנַּ"ל שֶׁהֵם בְּחִינַת קְשָׁרִים, כִּי הַצִּמְצוּם בְּחִינַת קֶשֶׁר, הַיְנוּ שֶׁכֻּלָּם הָיוּ עוֹסְקִים בָּזֶה, שֶׁהָיוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים וְעוֹשִֹים קְשָׁרִים וְצִמְצוּמִים כְּדֵי לִמְשֹׁךְ עַל יָדָם הַשָֹּגַת אֱלֹקוּת, אֲבָל הַצִּמְצוּמִים וְהַכֵּלִים שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק עָלוּ עַל כֻּלָּם, בִּבְחִינַת וְהִנֵּה קָמָה אֲלֻמָּתִי, וְגַם-נִצָּבָה וְכוּ', שֶׁהַקֶּשֶׁר וְהַצִּמְצוּם שֶׁלּוֹ קָמָה וְגַם נִצָּבָה לָעַד וְלָנֶצַח. "וְהִנֵּה תְסֻבֶּינָה אֲלֻמֹּתֵיכֶם, וַתִּשְׁתַּחֲוֶיןָ לַאֲלֻמָּתִי", שֶׁכֻּלָּם צְרִיכִין לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ הַשָֹּגוֹת אֱלֹקוּת עַל-יְדֵי הַצִּמְצוּמִים נִפְלָאִים שֶׁעָשָֹה בְּחָכְמָתוֹ הָעֲמֻקָּה עַל-יְדֵי שֶׁעָסַק לְקָרֵב נְפָשׁוֹת תָּמִיד,שֶׁעַל-יְדֵי זֶה זָכָה שֶׁאֲפִלּוּ הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים שֶׁעוֹסְקִין בָּזֶה לְהַשִֹּיג הַשָֹּגוֹת אֱלֹקוּת עַל-יְדֵי הַצִּמְצוּמִים גַּם הֵם צְרִיכִין לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ, כִּי שֶׁלּוֹ עוֹלֶה עַל כֻּלָּם בִּבְחִינַת (משלי ל"א) רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה, שֶׁנֶּאֱמַר עַל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר.
(ליקוטי הלכות - השכמת הבוקר הלכה ד' אות יח')

הוא בא מחברון אלי לטבריה, בשביל לעסוק בקשרים (סבא צוחק)
(שיחות סבא המלך)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא המלך אשריינו אלפים פעמים

אין תגובות :