כָּל תִּקּוּנָם הוּא כְּשֶׁהֵם מְבַטְּלִין עַצְמָם לְגַבֵּי יִשְֹרָאֵל

וּכְמוֹ שֶׁבִּכְלָלִיּוּת הָעוֹלָם הָאָדָם בִּכְלָל הוּא בִּבְחִינַת שֵֹכֶל וְהַבְּהֵמָה הוּא בִּבְחִינַת הַמְדַמֶּה, כְּמוֹ שֶׁמּוּבָא בַּסְּפָרִים, כְּמוֹ כֵן בִּבְנֵי אָדָם בְּעַצְמָן יִשְֹרָאֵל קְרוּיִים אָדָם וְאֵין הָעַכּוּ"ם קְרוּיִים אָדָם, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, הַיְנוּ שֶׁיִּשְֹרָאֵל בִּכְלָל הֵם בִּבְחִינַת כֹּחַ הַשֵֹּכֶל הָאֱמֶת הַנַּ"ל. וְהָעַכּוּ"ם הֵם מִבְּחִינַת הַמְדַמֶּה שֶׁהוּא כֹּחַ הַבַּהֲמִיּוּת, כִּי הֵם אֵינָם קְרוּיִים אָדָם כַּנַּ"ל. 

הָעַכּוּ"ם שֶׁהֵם בִּכְלָל בִּבְחִינַת הַמְדַמֶּה, בִּבְחִינַת בְּהֵמָה, כָּל תִּקּוּנָם הוּא כְּשֶׁהֵם מְבַטְּלִין עַצְמָם לְגַבֵּי יִשְֹרָאֵל שֶׁהֵם בְּחִינַת שֵֹכֶל, בְּחִינַת אָדָם. 

וּכְשֶׁהָעַכּוּ"ם נַעֲשִֹין מֶרְכָּבָה לְיִשְֹרָאֵל וְנִתְבַּטְּלִין עַצְמָם לָהֶם וְעוֹבְדִים אוֹתָם וְעוֹשִֹים רְצוֹנָם וּמְשַׁמְּשִׁים אוֹתָם בְּכָל הִצְטָרְכוּתָם כְּעֶבֶד לְרַבּוֹ זֶה עִקַּר תִּקּוּנָם. כְּמוֹ שֶׁעִקַּר תִּקּוּן הַבְּהֵמָה כְּשֶׁהִיא נִמְשֶׁכֶת אַחַר הָאָדָם. וּכְמוֹ שֶׁבָּאָדָם עִקַּר תִּקּוּן הַמְדַמֶּה כְּשֶׁנִּמְשָׁךְ אַחַר הַשֵֹּכֶל, כְּמוֹ כֵן עִקַּר תִּקּוּן הָעַכּוּ"ם כְּשֶׁנִּמְשָׁכִין וְנִתְבַּטְּלִין לְגַבֵּי יִשְֹרָאֵל כַּנַּ"ל. וּכְמוֹ שֶׁיִּהְיֶה לֶעָתִיד בֶּאֱמֶת, שֶׁיַּכִּירוּ כֻּלָּם קְדֻשַּׁת יִשְֹרָאֵל וְיִתְבַּטְּלוּ וְיִמָּשְׁכוּ אַחֲרֵיהֶם, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר, "וְהָיוּ מְלָכִים אֹמְנַיִךְ וְכוּ' אַפַּיִם אֶרֶץ יִשְׁתַּחֲווּ לָךְ וְכוּ'" וְכֵן בִּפְסוּקִים רַבִּים.

וְעַל-כֵּן יִשְֹרָאֵל הֵם בֶּאֱמֶת בִּבְחִינַת שֵֹכֶל כַּנַּ"ל. וּכְשֶׁהָעַכּוּ"ם מְבַטְּלִין עַצְמָן לְגַבֵּי יִשְֹרָאֵל וְנַעֲשִֹין מֶרְכָּבָה אֲלֵיהֶם אָז דַּיְקָא יְכוֹלִים לִכָּלֵל בַּשֵֹּׁכֶל, לְהַכִּיר הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, כִּי זֶה בְּחִינַת כְּלָלִיּוּת וּבִטּוּל הַמְדַמֶּה אֶל הַשֵֹּכֶל וְכַנַּ"ל:
(ליקוטי הלכות - עבודת אלילים הלכה ג' אות ב')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :