כל מה שנתוסף שכן להראש בית על הקיבוץ הקדוש

עיקר בנין התורה הוא על ידי התהוות הבתים הנוראים שנעשים על ידי התפילה שכולם נעשים ונבנים על ידי הראש בית שהוא הבעל הבית של העולם שהוא הצדיק הדור האמת שהוא עוסק לקבץ הנפשות ולבנות מהם הבתים הנפלאים והנוראים לאין קץ ולהעלות שעשועים גדולים לפני השם יתברך בלי ערך. וזה הצדיק הוא הבעל הבית של כל הבתים ונקרא ראש בית בחינת בראשית שמשם בנין כל התורה כנ"ל וכל נפש ונפש שבא אצלו ונתוסף להקיבוץ הקדוש נקרא שכן ועל ידי ריבוי השכנים נתרבין בתי התפילה לאין קץ כנ"ל.
ובוא וראה גבורת ה' שלא כמידת בשר ודם מידת הקב"ה כי אצל האדם כשבא אצלו שכן והוא מכניסו לביתו צר לו המקום כי נעשה דוחק בביתו מחמת שנתוספו דיורים מכל שכן כשמאסף שכנים הרבה לתוך ביתו שכל מה שנתוסף שכן יותר צר במקום יותר.
אבל בקדושה בענין תפילה הנ"ל כל מה שנתוסף שכן להראש בית על הקיבוץ הקדוש לא די שאין המקום צר אף גם אדרבא כל מה שנתוסף שכן נתרבו ונתוספו בתי התפילה יותר ויותר כפלי כפליים הרבה יותר מבתחילה וגם כל בית ובית גדול יותר מבתחילה.
(ליקוטי הלכות - הלכות נזקי שכנים הלכה ד' אות ז' ו- ח')
*
אִם כֵּן לֹא צָרִיךְ לִנְסֹעַ לְאוּמַן, יִהְיֶה יְרוּשָׁלַיִם, רַק צָרִיךְ לִהְיוֹת מָקוֹם בִּשְׁבִיל כָּל הָעוֹלָם שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם אֵיפֹה לַעֲמֹד.
(שיחות סבא המלך המשיח ראש בני ישראל)

רבי נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים ראש השנה של סבא עולה על הכל

אין תגובות :