כל נפשות ישראל של כל הדורות העתידין לבוא, כולם עמדו על הר סיני

בשעה שעומדים לשמוע קריאת התורה צריכים לעמוד באימה ויראה ברתת וזיע ולהטות אוזנו היטב לכל דיבור ודיבור של התורה הקדושה כאילו הוא עומד תחת הר סיני ולכוין להמשיך על עצמו קדושת קבלת התורה שניתנה בסיני על ידי משה רבינו עליו השלום, על ידי קיבוץ נפשות ישראל יחד, כמו שכתוב (שמות י"ט): "ויחן שם ישראל נגד ההר". ופירש רש"י: כולם יחד כאיש אחד וכו'. כי אז היתה גם נפשו שם, כמו שכתוב (דברים כ"ט): "את אשר ישנו פה ואת אשר איננו פה וכו'". וכמו שאמרו רז"ל (תנחומא פקודי ג') שכל נפשות ישראל של כל הדורות העתידין לבוא, כולם עמדו על הר סיני. 

וכן בכל דור ודור שנמשכה התורה אלינו על ידם, כמו שאמרו (אבות פרק א'): משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים וכו' עד היום הזה, בכולם היה עיקר המשכת התורה על ידי קיבוץ הישיבות הקדושות אצל רבם האמיתי, שעל ידי זה נכללו נפשותם יחד, שעל ידי זה נמשך בחינת קבלת התורה בכל דור ודור. ועל כן בכל עת שבאים לשמוע קריאת התורה בציבור צריכין לכוין שתהיה נפשו נכללת בכל נפשות ישראל שהצדיקים אמיתיים שבכל דור ודור עוסקים לקבצם ולכוללם יחד, שמשם נמשך בחינת קבלת התורה בכל דור ודור כנ"ל, שזה עיקר בחינת קדושת הציבור כשהם מקובצים ומחוברים וכלולים נפשותם יחד על ידי הצדיק הרבי האמיתי שבכל דור ודור, שהוא נקרא "רועה ישראל", בחינת (ישעיה מ'): "כרועה עדרו ירעה בזרועו יקבץ טלאים ובחיקו ישא עלות ינהל.
(ליקוטי הלכות - קריאת התורה ו' אות כח')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים


אין תגובות :