וְזֶהוּ פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר וְכוּ' הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי וְכוּ'. כִּי פִּינְחָס זֶה אֵלִיָּהוּ, זָכָה לְבַטֵּל וּלְהַמְתִּיק הַחֲרוֹן אַף, שֶׁעַל יְדֵי זֶה מַמְשִׁיכִין רוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, שֶׁמִּשָּׁם מוֹצִיאִין מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת פִּי שְׁנַיִם.
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אות לז')
*
אֵלִיָּהוּ שֶׁיָּבוֹא לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם בָּעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, כִּי עַל יְדֵי אֵלִיָּהוּ עִקַּר הַמְשָׁכַת פִּי שְׁנַיִם כַּנַּ"ל, שֶׁעִקָּרוֹ תָּלוּי בְּשָׁלוֹם כַּנַּ"ל. וְזֶה וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם. אָב וּבֵן זֶה בְּחִינַת רַב וְתַלְמִיד, בְּחִינַת רוּחַ דִּלְעֵלָּא וְרוּחַ דִּלְתַתָּא, שֶׁיָּשִׁיב וְיִכְלֹל אָב עַל בָּנִים וּבָנִים עַל אֲבוֹתָם, שֶׁיִּהְיֶה נִכְלָל יַחַד הָרוּחַ דִּלְעֵלָּא וְהָרוּחַ דִּלְתַתָּא, בִּבְחִינַת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁזֶּה עִקַּר הַתִּקּוּן שֶׁל בְּחִינַת פִּי שְׁנַיִם שֶׁמַּמְשִׁיךְ אֵלִיָּהוּ מֵרוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ.
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אות מ')
*
כִּי הוּא הָרַב וְהַתַּלְמִיד שֶׁהִבִּיטוּ וְהִסְתַּכְּלוּ עֲלֵיהֶם מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד הֵנָּה, וְעַל יָדָם יִהְיֶה נִפְעָל וְנִגְמָר הַתִּקּוּן שֶׁל כָּל הָעוֹלָמוֹת בְּתַכְלִית תַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, שֶׁגַּם אִם לֹא הָיָה אוֹכֵל הָאָדָם אֶת עֵץ הַדַּעַת לֹא הָיָה תִּקּוּן עוֹלָמוֹת כָּזֶה. וְעַל כֵּן יִתְהַפֵּךְ עַל יְדֵי זֶה חֶטְאוֹ לִזְכוּת, וִיקֻיַּם: "אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד".
(כוכבי אור - חכמה ובינה מא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא זה רבינו משיח צדקיינו.
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אות לז')
*
אֵלִיָּהוּ שֶׁיָּבוֹא לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם בָּעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, כִּי עַל יְדֵי אֵלִיָּהוּ עִקַּר הַמְשָׁכַת פִּי שְׁנַיִם כַּנַּ"ל, שֶׁעִקָּרוֹ תָּלוּי בְּשָׁלוֹם כַּנַּ"ל. וְזֶה וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם. אָב וּבֵן זֶה בְּחִינַת רַב וְתַלְמִיד, בְּחִינַת רוּחַ דִּלְעֵלָּא וְרוּחַ דִּלְתַתָּא, שֶׁיָּשִׁיב וְיִכְלֹל אָב עַל בָּנִים וּבָנִים עַל אֲבוֹתָם, שֶׁיִּהְיֶה נִכְלָל יַחַד הָרוּחַ דִּלְעֵלָּא וְהָרוּחַ דִּלְתַתָּא, בִּבְחִינַת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁזֶּה עִקַּר הַתִּקּוּן שֶׁל בְּחִינַת פִּי שְׁנַיִם שֶׁמַּמְשִׁיךְ אֵלִיָּהוּ מֵרוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ.
(ליקוטי הלכות - הלכות הכשר כלים הלכה ד' אות מ')
*
כִּי הוּא הָרַב וְהַתַּלְמִיד שֶׁהִבִּיטוּ וְהִסְתַּכְּלוּ עֲלֵיהֶם מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם עַד הֵנָּה, וְעַל יָדָם יִהְיֶה נִפְעָל וְנִגְמָר הַתִּקּוּן שֶׁל כָּל הָעוֹלָמוֹת בְּתַכְלִית תַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, שֶׁגַּם אִם לֹא הָיָה אוֹכֵל הָאָדָם אֶת עֵץ הַדַּעַת לֹא הָיָה תִּקּוּן עוֹלָמוֹת כָּזֶה. וְעַל כֵּן יִתְהַפֵּךְ עַל יְדֵי זֶה חֶטְאוֹ לִזְכוּת, וִיקֻיַּם: "אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד".
(כוכבי אור - חכמה ובינה מא')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים סבא זה רבינו משיח צדקיינו.
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה