וְהִנֵּה בָּעִתִּים הַלָּלוּ אֲנִי עוֹסֵק בְּעִנְיַן כַּוָּנַת אֱלוּל, שֶׁהֵם תִּקּוּן הַבְּרִית, שֶׁהוּא סוֹדוֹת עֲצוּמִים שֶׁגִּלָּה שָׁם בְּעִנְיַן 'וְאִם לֹא תֹּאבֶה הָאִשָּׁה וְכוּ, וּבְעִנְיַן הַפֵּרוֹת וּבְעִנְיַן הָאֲבֵדוֹת שֶׁמְּחַפְּשִׂין הַמַּלְאָכִים שֶׁתּוֹקְעִין תְּקִיעָה, תְּרוּעָה תְּקִיעָה וְכוּ' וְכוּ', אַשְׁרֵי הָאָזְנַיִם שֶׁשָּׁמְעוּ מִזֶּה, כִּי לֹא נִשְׁמַע כָּזֹאת מֵעוֹלָם וְכוּ'. וְהָעִקָּר הַיּוֹצֵא מִשָּׁם שֶׁצָּרִיךְ כָּל אָדָם לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּשׂ הַרְבֵּה הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד אַחַר אֲבֵדוֹתָיו, וְעִקַּר הַבַּקָּשָׁה וְהַחִפּוּשׂ הוּא עַל יְדֵי דַּרְכֵי תּוֹרָה שֶׁגִּלָּה עַל פָּסוּק "קְרָא אֶת יְהוֹשֻׁעַ" בְּסִימָן ו' כַּמְבֹאָר שָׁם בִּמְקוֹמוֹ, כִּי הַתּוֹרָה הַנַּ"ל הוּא סוֹד כַּוָּנַת אֱלוּל וְכוּ'. וְעִקַּר הַכַּוָּנוֹת הֵם בְּחִינַת אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְׁאוֹל הִנֶּךָּ, שֶׁהוּא בְּחִינַת בָּקִי בְּרָצוֹא בָּקִי בְּשׁוֹב, בָּקִי בְּעָיֵל בָּקִי בְּנָפִיק. כִּי מִי שֶׁזּוֹכֶה לְקַיֵּם אִם אֶסַּק וְכוּ' וְאַצִּיעָה שְׁאוֹל הִנֶּךָּ, הוּא מַמְשִׁיךְ עַל עַצְמוֹ בְּחִינַת סוֹד כַּוָּנַת אֱלוּל, וְיָכוֹל לְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ אַחַר אֲבֵדוֹתָיו.
(עלים לתרופה - מכתב עא')
*
הַפצ' זֶה עִנְיַן רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁל רַבֵּנוּ, נִזְכָּר בְּהַפֶּתֶק שֶׁאֲנִי יֵשׁ לִי יְדִיעוֹת בְּעִנְיַן רֹאשׁ הַשָּׁנָה, "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי", יוֹתֵר מִכָּל הָעוֹלָם וְמָלֵא וְגָדִישׁ מִקַּו לְקַו, פ'צ'פ'צ'י'-ק' זֶה רֹאשׁ הַשָּׁנָה, הַמַּלְאָךְ הַמְּמֻנֶּה עַל הַתְּקִיעוֹת, עַל הַתְּקִיעַת שׁוֹפָר. 
*
"וּבָזֶה אֲגַלֶּה לְךָ סוֹד", מַה הַסּוֹד? "פ'צ'פ'צ'י'-ק'" וְזֶה תְּקִיעַת שׁוֹפָר שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה. 
*
סַבָּא שָׁר מִתּוֹךְ תְפִלַּת רֹאשׁ הַשָּׁנָה:
"כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ קוֹל שׁוֹפָר", נוּ קוֹל שׁוֹפָר זֶה רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁל רַבֵּנוּ.
(שיחות סבא)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :