ארץ ישראל ששם עיקר הקיבוץ והתיקון

עִקַּר הַתִּקּוּן הוּא בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁשָּׁם עִקַּר הָעֲלִיָּה שֶׁל כָּל הַנְּפָשׁוֹת, כְּמוֹ שֶׁאָמַר רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בִּתְחִלַּת הַתּוֹרָה הַנַּ"ל (תורה כ' - ליקוטי מוהר"ן), שֶׁמִּי שֶׁרוֹצֶה לִהְיוֹת אִישׁ יִשְׂרְאֵלִי, דְּהַיְנוּ שֶׁיַּעֲלֶה מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא אִי אֶפְשָׁר כִּי אִם עַל יְדֵי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְעַל כֵּן נִתְּנָה הַתּוֹרָה בְּקוֹל שׁוֹפָר. וְכֵן מַזְכִּירִין בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה בִּפְסוּקֵי שׁוֹפָרוֹת כָּל עִנְיַן מַתַּן תּוֹרָה, כִּי קוֹל שׁוֹפָר שֶׁהוּא בְּחִינַת קִבּוּץ הַנִּדָּחִים, דְּהַיְנוּ לְהַחֲזִיר כָּל הָרְחוֹקִים לַה' יִתְבָּרַךְ, זֶה זוֹכִין עַל יְדֵי הַתּוֹרָה שֶׁמַּמְשִׁיכִין כַּנַּ"ל, שֶׁעַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁשָּׁם עִקַּר הַקִּבּוּץ וְהַתִּקּוּן שֶׁל כָּל הַנִּדָּחִים וְהָאוֹבְדִים. בִּבְחִינַת וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים וְכוּ' וְהַנִּדָּחִים וְכוּ' וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָיִם וְכַנַּ"ל. נִמְצָא בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יוֹם תְּרוּעָה אָז מְגַלִּין קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל עַל יְדֵי הַשּׁוֹפָר שֶׁתּוֹקְעִין שֶׁהוּא בְּחִינַת מַתַּן תּוֹרָה, דְּהַיְנוּ הַתּוֹרָה שֶׁמַּמְשִׁיכִין אָז בְּרַחֲמִים וְתַחֲנוּנִים שֶׁמַּרְבִּין בְּיָמִים אֵלּוּ כַּנַּ"ל, שֶׁעַל יְדֵי הַמְשָׁכַת הַתּוֹרָה בִּבְחִינָה זוֹ, עַל יְדֵי זֶה זוֹכִין לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כַּנַּ"ל, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר בְּחִינַת רֹאשׁ הַשָּׁנָה לְהַמְשִׁיךְ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהוּא בְּחִינַת מַלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁעוֹסְקִין לְנַסְּרָהּ וְלִבְנוֹתָהּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה וְכַנַּ"ל. כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נִמְשָׁךְ מֵרֹאשׁ הַשָּׁנָה בִּבְחִינַת תָּמִיד עֵינֵי ה' אֱלֹקֶיךָ בָּהּ מֵרֵאשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית הַשָּׁנָה הַנֶּאֱמַר בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
(ליקוטי הלכות – הלכות דברים הנוהגים בסעודה הלכה ד' אות ז')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :