וְזֶהוּ בְּחִינַת תְּכֵלֶת שֶׁבַּצִּיצִית, כִּי תְּכֵלֶת כורסייא דְּדִינָא, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, כִּי עִקַּר הַחוּט שֶׁל חֶסֶד הַנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת קוֹל הַנִּגּוּן שֶׁלֶּעָתִיד כַּנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת חוּט שֶׁל צִיצִית כַּנַּ"ל, נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הַתְּפִלָּה, בִּבְחִינַת דִּין שֶׁל הַבַּעַל כֹּחַ, כַּמְבֹאָר הֵיטֵב בְּהַתּוֹרָה הַנַּ"ל וְזֶהוּ בְּחִינַת תְּכֵלֶת שֶׁבְּצִיצִית שֶׁהוּא כורסייא דְּדִינָא, בְּחִינַת הַתְּפִלָּה, בִּבְחִינַת דִּין הַנַּ"ל, שֶׁמִּשָּׁם עִקַּר הַצִּיצִית, שֶׁהֵם בְּחִינַת הַחוּט שֶׁל חֶסֶד הַנַּ"ל כַּנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת (משלי לא) עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְֹחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן, 'עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ' זֶה בְּחִינַת צִיצִית שֶׁנִּמְשָׁכִין עַל-יְדֵי הַתְּפִלָּה בִּבְחִינַת דִּין שֶׁנִּקְרֵאת מַטֵּה עוֹז, שֶׁעַל-יְדֵי זֶה נִגְדָּל כְּבוֹדוֹ וַהֲדָרוֹ יִתְבָּרַךְ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב שָׁם וְזֶהוּ 'עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ', דְּהַיְנוּ צִיצִית כַּנַּ"ל, עַל-יְדֵי זֶה 'וַתִּשְֹחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן', זֶה רֶמֶז עַל בְּחִינַת הַנִּגּוּן הַנַּ"ל שיתער לֶעָתִיד בְּיוֹם אַחֲרוֹן שֶׁאָז יִמָּלֵא שְֹחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה וְזֶה הַנִּגּוּן הוּא בְּחִינַת צִיצִית, וְעַל-כֵּן עַל-יְדֵי צִיצִית, בְּחִינַת עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ, עַל-יְדֵי זֶה וַתִּשְֹחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן, כִּי יִזְכֶּה לְהַשִּׁיר שֶׁלֶּעָתִיד שֶׁהוּא בְּחִינַת שְֹחוֹק וְשִֹמְחָה, בְּחִינַת (תהלים קכו) אָז יִמָּלֵא שְֹחוֹק פִּינוּ וְכוּ' כַּנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת (שם צג) ה' מָלָךְ גֵּאוּת לָבֵשׁ לָבֵשׁ ה' עוֹז וְכוּ' לְבוּשׁ עוֹז זֶה בְּחִינַת צִיצִית שֶׁנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַמַּטֵּה עוֹז כַּנַּ"ל, וְעִקַּר אוֹר הַלְּבוּשׁ הַזֶּה יִתְגַּלֶּה לֶעָתִיד כְּשֶׁיִּתְגַּלֶּה מַלְכוּתוֹ, בְּחִינַת ה' מָלָךְ גֵּאוּת לָבֵשׁ לָבֵשׁ ה' עוֹז, כִּי אָז בְּמָלְכוֹ לֶעָתִיד יתער הַשִּׁיר הַזֶּה, שֶׁהוּא בְּחִינַת לְבוּשׁ עוֹז, בְּחִינַת צִיצִית, בְּחִינַת חוּט שֶׁל חֶסֶד הַנַּ"ל כַּנַּ"ל.
(ליקוטי הלכות - הלכות ציצית הלכה ה' אות ג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
(ליקוטי הלכות - הלכות ציצית הלכה ה' אות ג')
נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים
אין תגובות :
הוסף רשומת תגובה