שבת הוא הסוף והתכלית

הַשֵּׁשֶׁת יָמִים הֵם הַהַתְחָלָה, שֶׁבָּהֶם נִבְרָא הַכֹּל, וְשַׁבָּת הוּא הַסּוֹף וְהַתַּכְלִית וְכוּ'. וּבְוַדַּאי יֵשׁ חִלּוּק בֵּין הַבְּרִיּוֹת, כִּי בְּוַדַּאי יֵשׁ חִלּוּק בֵּין מַה שֶּׁנִּבְרָא קֹדֶם וּבֵין מַה שֶּׁנִּבְרָא בַּשִּׁשִּׁי, שֶׁהוּא סָמוּךְ יוֹתֵר לְשַׁבָּת. וְאִיתָא בִּסְפָרִים, כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ (שמות לא), שֶׁגַּם הַשֵּׁשֶׁת יָמִים בְּעַצְמָן נִבְרְאוּ, וְהֵם בְּסוֹד עֲגֻלָּה אֶל הַנְּקֻדָּה פְּנִימִיוּת, שֶׁהִיא שַׁבָּת (זוהר ויקהל רד), אַךְ אַף עַל פִּיכֵן יֵשׁ חִלּוּקִים.
(ליקוטי תנינא - תורה לט')
*
[מְחַכִּים כְּבָר הַיְּהוּדִים, מְחַכִּים כְּבָר לַגְּאֻלָּה], כֵּן כֵּן, [רוֹצִים כְּבָר לִרְאוֹת תָמָשִׁיחַ, צָרִיךְ סַבְלָנוּת נָכוֹן בִּשְׁבִיל הַמָּשִׁיחַ?, אֲבָל אֲנִי שָׁמַעְתִּי שֶׁזְּמַן הַגְּאֻלָּה קָרוֹב מְאֹד], זֶה הַסּוֹף, כֵּן עֶרֶב שַׁבָּת, בְּקָרוֹב בְּשַׁבָּת, "הַאֶלֶף הַשְּׁבִיעִי" זֶה עַל שַׁבָּת, עֶרֶב שַׁבָּת וַדַּאי, חֵלֶק שֶׁל כָּל הַיְּהוּדִים הוּא הַשַּׁבָּת, רַק סַבְלָנוּת, אֱמוּנָה, לְצַפּוֹת לְחַכּוֹת, מְצַפִּים לִישׁוּעָה.
(וידאו סבא - הנסיעה מירושלים לחיפה - 33:20)

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :