משיח ראש אמונה וקריעת ים סוף

עִקַּר הַתִּקּוּן הוּא עַל יְדֵי מָשִׁיחַ שֶׁיָּבֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, כִּי מָשִׁיחַ עוֹלָה נִשְׁמָתוֹ וְדַעְתּוֹ עַד בְּחִינַת עַתִּיק, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, "עַד עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה וְכוּ'". וּבְחִינַת עַתִּיק הוּא לְמַעְלָה מִכָּל הַשִּכְלִיּוֹת וְהַדַּעַת שֶׁבָּעוֹלָם. וְעַל כֵּן אֵצֶל מָשִׁיחַ אֵין שַׁיָּךְ שׁוּם רִבּוּי דַּעַת כְּלָל, כִּי כָּל רִבּוּי אוֹר הַדַּעַת שֶׁנֶּחֱשָׁב אֵצֶל הַגָּדוֹל שֶׁבַּגְּדוֹלִים לְרִבּוּי דַּעַת הוּא אֵצֶל מָשִׁיחַ דָּבָר פָּשׁוּט, כִּי הוּא יָכוֹל לִבְלֹעַ כָּל מֵימֵי הַדַּעַת שֶׁבָּעוֹלָם. וְעַל-כֵּן הוּא מְרַחֵף עַל פְּנֵי הַמַּיִם, כִּי הוּא עוֹלֶה עַל כָּל מִינֵי מֵימֵי הַדַּעַת שֶׁבָּעוֹלָם, כִּי הוּא בִּבְחִינַת עַתִּיק שֶׁעוֹלֶה לְמַעְלָה מִן הַכֹּל. וְעַתִּיק הוּא בְּחִינַת רֹאשׁ אֱמוּנָה, בְּחִינַת הָאֱמוּנָה הָעֶלְיוֹנָה מִן הַכֹּל, כִּי הוּא בְּחִינַת הָאֱמוּנָה שֶׁלְּמַעְלָה מִכָּל מִינֵי דַּעַת שֶׁבָּעוֹלָם.

וְעַל כֵּן הוּא יְגַלֶּה הָאֱמוּנָה בִּשְׁלֵמוּת בָּעוֹלָם. וְגַם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר מִיּוֹם בְּרִיאַת הָעוֹלָם וְעַד עַכְשָׁיו וּמִכָּאן וּלְהַבָּא עִקַּר הַמְשָׁכַת הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה הוּא מִבְּחִינַת רוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, שֶׁהוּא בְּחִינַת עִקַּר בְּחִינַת רֹאשׁ אֱמוּנָה, שֶׁהוּא לְמַעְלָה מִכָּל מֵימֵי הַדַּעַת, בְּחִינַת וְרוּחַ אֱלֹקִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם, שֶׁזֶּה מְקַיֵּם הָעוֹלָם אֲפִלּוּ כְּשֶׁמִּתְגַּבְּרִין הָאֶפִּיקוֹרְסִים שֶׁאָז נֶאֱמַר, "וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ וְכוּ'". כִּי הוּא מַמְשִׁיךְ הָאֱמוּנָה שֶׁעוֹלָה לְמַעְלָה מִכָּל דַּעְתָּם וּמְבַטֵּל דַּעְתָּם וּמְהַפֵּךְ יָם לַיַּבָּשָׁה, כִּי הוּא מַמְשִׁיךְ אֱמוּנָה בָּעוֹלָם עַד שֶׁכָּל אֶחָד יוֹדֵעַ וּמֵבִין מֵרָחוֹק עַל יְדֵי שֶׁמִּסְתַּכֵּל עַל הָאֱמֶת שֶׁצָּרִיךְ לְסַלֵּק דַּעְתּוֹ לְגַמְרֵי וְלִסְמֹךְ עַל אֱמוּנַת אֲבוֹתֵינוּ לְבַד וְלֵילֵךְ רַק בַּדֶּרֶךְ שֶׁדָּרְכוּ בּוֹ אֲבוֹתֵינוּ מֵעוֹלָם וְזֶהוּ בְּחִינַת קְרִיעַת יַם סוּף, כִּי יִשְׂרָאֵל עַל יְדֵי שֶׁזָּכוּ לֶאֱמוּנָה כָּזוֹ שֶׁסִּלְּקוּ דַּעְתָּם, שֶׁהוּא בְּחִינַת מַיִם וְסָמְכוּ עַל אֱמוּנָה לְבַד, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֶרֶץ כַּנַּ"ל, עַל יְדֵי זֶה זָכוּ שֶׁנַּעֲשָׂה לָהֶם הַנֵּס גַּם בְּגַשְׁמִיוּת שֶׁנִּתְהַפֵּךְ מַיִם לַיַּבָּשָׁה כִּי הַמַּיִם בָּרְחוּ מִפְּנֵיהֶם וְנִתְהַפְּכוּ לְיַבָּשָׁה בִּזְכוּת שֶׁגַּם הֵם מְסַלְּקִים תָּמִיד מֵימֵי הַדַּעַת בִּפְנֵי הָאֱמוּנָה, שֶׁהִיא בְּחִינַת יַבָּשָׁה וָאָרֶץ כַּנַּ"ל.

וְזֶה שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, מַה תִּצְעַק אֵלַי? בְּעַתִּיקָא תַּלְיָא מִילְּתָא, כִּי עַתִּיקָא הוּא בְּחִינַת מָשִׁיחַ כַּנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת רֹאשׁ אֱמוּנָה, שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִמְשְׁכָה הָאֱמוּנָה לְמַטָּה לְסַלֵּק הַמַּיִם הַזֵּדוֹנִים, שֶׁהֵם הַדֵּעוֹת הָרָעוֹת שֶׁל הַכּוֹפְרִים, לַהֲפֹךְ לְיַבָּשָׁה בְּגַשְׁמִיוּת וּבְרוּחָנִיּוּת, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת קְרִיעַת יַם סוּף כַּנַּ"ל .

אַחַר קְרִיעַת יַם סוּף שֶׁאָז זָכוּ לֶאֱמוּנָה בִּשְׁלֵמוּת עַל יְדֵי שֶׁהִמְשִׁיכוּ אָז הָאֱמוּנָה הַשְּׁלֵמָה מִבְּחִינַת עַתִּיק דְּעַתִּיקִין, מִבְּחִינַת אוֹרוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, מִבְּחִינַת רֹאשׁ אֱמוּנָה. וְעַל-כֵּן זָכוּ אָז לַשִּׁירָה, בְּחִינַת תָּבוֹאִי תָּשׁוּרִי רֹאשׁ אֲמָנָה, 'תָּשׁוּרִי' דַּיְקָא בְּחִינַת וְיַאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה, כִּי עִקַּר הַשִּׁירָה כְּשֶׁזּוֹכִין לֶאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁמִּשָּׁם כָּל הַשִּׁירוֹת וְהַנִּגּוּנִים וְעַל כֵּן עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה הַשְּׁלֵמָה שֶׁזָּכוּ אָז בְּיֶתֶר שְׂאֵת, עַל יְדֵי זֶה הֻתַּר הֶחָמֵץ אַחַר כָּךְ.
(ליקוטי הלכות - הלכות פסח הלכה ז' אותיות כא'-כב')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים


אין תגובות :