ל"ג בעומר - הוד שבהוד בחינת רגלין שברגלין

וְזֶהוּ בְּחִינַת לַ"ג בָּעֹמֶר, שֶׁאָז הוּא בְּחִינַת הוֹד שֶׁבְּהוֹד בְּחִינַת רַגְלַיִן שֶׁבְּרַגְלַיִן, שֶׁעִקַּר הֶאָרַת הַדִּבּוּר הַקָּדוֹשׁ הַנַּ"ל צְרִיכִין לְהַמְשִׁיךְ לְשָׁם לִבְחִינַת תַּכְלִית הָרַגְלַיִן, לְהַעֲלוֹת הַטּוֹב מִשָּׁם מִבְּחִינַת וַתְּגַל מַרְגְּלֹתָיו וַתִּשְׁכָּב, שֶׁנֶּאֱמַר עַל הַטּוֹב שֶׁנָּפַל לַמַּדְרֵגוֹת הַתַּחְתּוֹנוֹת, לִבְחִינַת רַגְלַיִן כַּמּוּבָא. 

וְזֶה בְּחִינַת צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ. בְּחִינַת הַדִּבּוּר, בְּחִינַת צֶדֶק תְּדַבְּרוּן, 'צֶדֶק' דַּיְקָא. שֶׁהַדִּבּוּר הַקָּדוֹשׁ צָרִיךְ שֶׁיִּתְפַּשֵּׁט לְמֵרָחוֹק בְּכֹחַ הַצְּדָקָה, עַד שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כֹּחַ לִקְרֹא אֶת בְּחִינַת הָרַגְלַיִן לְהַעֲלוֹת הַטּוֹב מִשָּׁם. וְזֶה בְּחִינַת צֶדֶק יִקְרָאֵהוּ לְרַגְלוֹ. 'צֶדֶק' דַּיְקָא, שֶׁעַל-יְדֵי הַצְּדָקָה קוֹרְאִין אֶת הַטּוֹב הַכָּבוּשׁ בַּמַּדְרֵגוֹת הַתַּחְתּוֹנוֹת בִּבְחִינַת רַגְלַיִן כַּנַּ"ל. 

וְזֶה בְּחִינַת צֶדֶק תְּדַבֵּרוּן, כִּי עִקַּר כֹּחַ הַדִּבּוּר עַל-יְדֵי צְדָקָה שֶׁאָז הָאֲוִיר נָח וְזַךְ וְאָז הַדִבּוּר נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל, שֶׁזֶּה עִקַּר שְׁלֵמוּת הַדִּבּוּר. וְעַל-כֵּן הַסִּימָנֵי טָהֳרָה הֵם בָּרַגְלַיִן בְּחִינַת מַפְרִיס פַּרְסָה כַּנַּ"ל, כִּי מִשָּׁם דַּיְקָא צְרִיכִין לְהַעֲלוֹת אֶת הַטּוֹב כַּנַּ"ל. 

וְזֶהוּ בְּחִינַת לַ"ג בָּעֹמֶר, בְּחִינַת וַתְּגַל מַרְגְּלֹתָיו, שֶׁעִקַּר שֹׁרֶשׁ הַתֵּבָה, גַ"ל, כִּי הַוָּ"ו וְהַתָּ"ו הֵם פְּעֻלָּה, הַיְנוּ שֶׁבְּלַ"ג בָּעֹמֶר כְּבָר נִתְפַּשֵּׁט הַדִּבּוּר וְנִמְשָׁךְ לַמֶּרְחַקִּים בְּכֹחַ הַסְּפִירָה שֶׁל כָּל אֵלּוּ הַיָּמִים עַד שֶׁנִּשְׁמָע הַדִּבּוּר לְתַכְלִית הָרַגְלַיִן, עַד שֶׁמַּתְחִיל לְהִתְעוֹרֵר הַטּוֹב הַכָּבוּשׁ בַּדְּיוּטָא הַתַּחְתּוֹנָה שֶׁהוּא בִּבְחִינַת וַתְּגַל מַרְגְּלֹתָיו, בִּבְחִינַת רַגְלַיִן דְּרַגְלַיִן, עַד שֶׁגַּם הוּא חוֹזֵר לַה' יִתְבָּרַךְ. וְעַל-כֵּן אָז נִמְתָּקִין כָּל הַדִּינִים וְאָז הוּא יוֹם שִֹמְחָה וְחֶדְוָה, כִּי זֶה עִקַּר הַתִּקּוּן כְּשֶׁעוֹלֶה הַטּוֹב מִבְּחִינַת רַגְלַיִן וְחוֹזֵר לְמַעֲלָתוֹ.
(ליקוטי הלכות - סימני בהמה וחיה טהורה הלכה ד' אות ה')

נ נח נחמ נחמן מאומן בירושלים

אין תגובות :